ציפיות נמוכות במערב: "איראן לא רצינית"

    שלמה ריזל No Comments on ציפיות נמוכות במערב: "איראן לא רצינית"

    מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי "איראן לא רצינית ולכן השיחות הופסקו" והבהיר כי אם השיחות יכשלו הממשל יבחן דרכי פעולה אחרות

    מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן צילום: Marc Israel Sellem/POOL
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ציפיות נמוכות להגעה להסכם מול איראן עם סיומו של השבוע הראשון לשיחות בין המעצמות לאיראן. מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי "איראן לא רצינית ולכן השיחות הופסקו" והבהיר כי אם השיחות יכשלו הממשל יבחן דרכי פעולה אחרות.

    "לא נאפשר לאירן לעכב את התהליך ובמקביל להתקדם עם תכנית הגרעין שלה", אמר בלינקן והזהיר "אם הדרכים הדיפלומטיות ייכשלו – ישנן דרכים נוספות לפתור את הבעיה".

    סבב שיחות הגרעין הסתיים בסוף השבוע וכנראה יחודש בשבוע הבא. נשיא צרפת מקרון מסר כי "נראה שהסבב הנוכחי של שיחות הגרעין בווינה לא הצליח". ממזכירות המדינה האמריקנית נמסר כי "איראן חזרה בה מהפשרות שהסכימה להן בשיחות הגרעין שנערכו מאז 2015. איראן דרשה יותר בהצעותיה האחרונות, והיא ממשיכה להאיץ את תוכנית הגרעין שלה בדרכים פרובוקטיביות".

    בישראל הביעו שביעות רצון מעמדת המעצמות אך חוששים שבהמשך השבוע יושגו הסכמות ויינתנו לממשל בטהרן הקלות.

    בתוך כך, באיראן דיווחו אמש (מוצ"ש) על פיצוץ עז שנשמע בשמי העיר נתנז, בה נמצאים כמה ממתקני הגרעין. בתקשורת הממוסדת נטען כי הפיצוץ היה ניסוי במערכת היירוט.

    דיווחים באיראן על פיצוץ סמוך לנתנז; המשטר: "ניסוי במערכת היירוט"

    מקורות איראנים רשמיים אישרו את דבר הפיצוץ בעיר באדרוד המרוחקת 20 ק"מ מאתר הגרעין בנתנז. מקורות המזוהים עם המשטר טענו כי מדובר ב"ניסוי של מערכות ההגנה האווירית האיראנית מפני איום אפשרי".

    מושל נתנז התייחס לדיווחים: "אני יכול לומר בודאות שלא נגרמו אבידות בנפש או ברכוש. הפרטים המלאים של החקירה יפורסמו מחר".

    מאוחר יותר אמש, דווח מפי מקורות המזוהים עם האופוזיציה האיראנית, על פינויים של שלושה כפרים: שג'אע-אבאד, ג'עפר-אבאד ואחמד-אבאד הסמוכים לאתר הגרעין בנטנז ובנוסף, נשמעו דיווחים על הפסקות חשמל באזור נטנז.



    0 תגובות