פיגוע דריסה באישון ליל: המחבל חוסל והמאבטח פצוע קשה

    קובי פינקלר No Comments on פיגוע דריסה באישון ליל: המחבל חוסל והמאבטח פצוע קשה

    מאבטחים של רשות המעברים במשרד הביטחון הגיבו במהירות וירו לעבר מכונית של מחבל בן 16 שפגעה באופן מכוון במאבטח שעמד בביקורת המכוניות במעבר תאנים שבשומרון | המחבל חוסל והמאבטח פונה במצב קשה לבית החולים שיבא בתל השומר כשלא נשקפת סכנה לחייו

    פיגוע דריסה בשומרון. ארכיון צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פיגוע דריסה לפנות בוקר במעבר תאנים הסמוכה לצומת מעבר שער אפרים והיישובים אבני חפץ ועינב שבשומרון. בשעה 1:20 מחבל כבן 16 יליד ותושב העיר שכם, התנגש עם מכונית בעמדת הבידוק בכניסה למעבר ופגע באחד המאבטחים, שנפצע באורח קשה.

    גם באירוע זה כמו בשער שכם לפני ימים ספורים, מאבטחים נוספים של רשות המעברים במשרד הביטחון הגיבו במהירות, ירו במחבל וניטרלו אותו. המאבטח פונה לבית החולים שיבא בתל השומר ובזמן הקרוב יוכנס לניתוח. ככל הידוע לא נשקפת סכנה לחייו.

    מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: במהלך הלילה הגיע פצוע בשנות ה- 30 לחייו אשר נפגע כתוצאה מדריסה. מצבו מוגדר בינוני ויציב והוא הועבר לחדר ניתוח.

    מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל ביקר במהלך הלילה במעבר תאנים וקיים תחקיר ראשוני של הפיגוע. המנכ"ל שיבח את עבודת מאבטחי רשות המעברים: "זה פיגוע קשה וכולנו מאחלים החלמה מהירה למאבטח הפצוע. מאבטחי המעבר פעלו במהירות, בדיוק כפי שאנחנו מתרגלים אותם- חתרו למגע, פגעו במחבל וסיימו את האירוע בתוך שניות. אנחנו מתחקרים את נסיבות האירוע ונבחן צעדים נוספים לשיפור המיגון למאבטחים".

    המחבל הוא מוחמד יונס מוסא, תושב שכם בן 15, ללא היתר כניסה לישראל. נהרג במקום מירי הכוח.

    שר הביטחון בני גנץ עודכן הבוקר על הפיגוע. גנץ שיבח את המאבטחים במקום על התגובה המהירה וביקש למסור איחולי רפואה שלמה למאבטח שנפצע בתקרית. שר הביטחון הנחה על קיום תחקיר מקיף, הפקת לקחים והעלאת כוננות ודריכות בכלל המעברים באיו"ש.

    ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, הגיב הבוקר לפיגוע הדריסה. דגן איחל החלמה מהירה למאבטח הפצוע, ושיבח את תגובת המאבטחים שניטרלו את המחבל במהירות.

    "שוחחתי לפנות בוקר עם ראש רשות המעברים ארז צידון וחיזקתי אותו לאחר הפיגוע הלילה במחסום תאנים", סיפר דגן, "בשם כל תושבי השומרון מסרתי לראש הרשות, איחולי החלמה שלמה ומהירה למאבטח, סיפרתי לו שהלילה היינו עם ראשי ישובי השומרון, בקבר יוסף בשכם, שם שמענו על הפיגוע, אמרנו יחד במקום פרק תהילים ותפילה לרפואתו של המאבטח שנפגע. נקווה שהוא ישוב לאיתנו בהקדם", שיתף דגן.

    דגן שיבח את תגובת המאבטחים במחסום על ניטרולו המהיר של המחבל "תגובתם המהירה של המאבטחים, שמיד חתרו למגע וחיסלו את המחבל, ולא נרתעו מהקולות שנשמעו בימים האחרונים ראוייה לשבח. כך צריך, לא להסס ולפעול מול המחבלים ללא מורא וללא פחד, ידעו כל אוייבי ישראל כי מי שינסה לרצוח יהודי דמו בראשו", הוסיף דגן.

    דגן קרא לחברי הממשלה, ללמוד מתגובת המאבטחים "אני קורא ואף דורש מכל חברי הממשלה, לגבות בצורה מלאה, את המאבטחים הגיבורים, שהגיבו כנדרש וחיסלו את המחבל, על הממשלה ללמוד מהמאבטחים הצעירים הללו איך מנצחים את הטרור, כיצד חותרים למגע ומחסלים את המחבלים. השומרון מחזק את המאבטחים ועומד מאחוריהם", סיים דגן.

    יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "פיגוע רודף פיגוע, חוסר המשילות בקואליציה עם האחים המוסלמים נותן גב לטרור להרים את הראש. הזהרנו שאסור לממשלה להישען על תומכי טרור והתוצאה היא גל טרור מסוכן".

    ח"כ בן גביר הוסיף: "הגיע הזמן שממשלת ישראל תעביר מסר חד וברור למחבלים, ירי על מנת להרוג כל מחבל שמבצע פיגוע, צריכים להרוס את ביתו, לגרש משפחתו. רק כך תושג הרתעה ונצליח למנוע את הפיגוע הבא.

    עוד הוסיף ח"כ בן גביר: "אני שולח איחולי רפואה שלמה למאבטח שנפצע בפיגוע יחד עם כל עם ישראל מתפלל לשלומו ולהחלמתו המהירה".



    0 תגובות