מקלב בדיון על הפגיעה במשגיחי הכשרות: "המדינה שלחה אותם במריצות"

    אבי רבינא No Comments on מקלב בדיון על הפגיעה במשגיחי הכשרות: "המדינה שלחה אותם במריצות"

    ח"כ מקלב זעק בדיון וועדת העבודה והרווחה: "המדינה שולחת אלפי משגיחים במריצות למקומות אחרים והכנסת לא רועשת וגועשת" | גפני: "לאיפה נעלמה ההסתדרות?"

    אורי מקלב צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת העבודה והרווחה של הכנסת דנה בשעה זו, בפגיעה הקשה של רפורמת הכשרות, בתעסוקת משגיחי הכשרות.

    ח"כ אורי מקלב: "הרפורמה עברה בחוק ההסדרים למורת רוחנו ללא שום התייחסות לסוגיית העסקת המשגיחים. המדינה שולחת אלפי משגיחים במריצות למקומות אחרים והכנסת לא רועשת וגועשת, בעבר על עשירית מזה הוועדה פה הייתה פועלת.

    צילום: ערוץ הכנסת

    צילום: פלאש 90

    "סוגיית המשגיחים כמעט ולא עלתה לדיון בדיוני הוועדה שעסקה ברפורמת הכשרות. מנכ"ל המשרד לשירותי דת זרה חול בעיניהם של המשגיחים. המשגיחים עובדים קשה, זהו מקצוע שיש בו נסיון רב וכעת מי יקבל אותם לעבודה".

    ח"כ מקלב דרש בוועדה ליזום תיקוני חקיקה ברפורמה, כגון העדפת העובדים הקיימים וכדומה.

    יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני פנה אל נציג ההסתדרות: "איפה ההסתדרות? למה לא שומעים ממכם? כשמפעל בחצור הגלילית הודיעו בפיטורי עשרות עובדים ההסתדרות איימה בהשבתת המשק, פתאום פה באיום קיומי על 4,000 משגיחים – לא שומעים ממכם, משהו פה מריח לי לא טוב, לאן נעלמתם?".

    בארגון "כושרות" הגיבו לדיון: "בג"ץ "משגיח-מושגח" משנת 2006 חייב את מדינת ישראל לקחת אחריות על משגיחי הכשרות, כך שלא יועסקו ע"י בית העסק עליהם הם משגיחים. מלבד מספר מצומצם של מועצות דתיות – המדינה התעלמה מהחלטת בג"ץ ולא לקחה את האחריות הנדרשת.

    "חוק הכשרות שעבר לאחרונה מעמיק את הבעיה ובוודאי שלא פותר אותה. בראייתנו, על מדינת ישראל מוטלת האחריות לספק כשרות ממלכתית כשירות לאזרח, כך ראוי להיות במדינתו היחידה של העם היהודי.

    הפקרת הכשרות לכל התארגנות של שלושה רבנים שיעשו כרצונם, כפי שהוחלט בחוק החדש, מבלי שנדע מי נותן כשרות ובאיזה דרך – נוגדת את כל כללי המנהל התקין ובוודאי שלא תייצר לנו כשרות אמינה ואיכותית".



    0 תגובות