פרס הראשון לציון: יא' הזוכים הנבחרים מתוך מאות חיבורים תורנים

    נדב דוד No Comments on פרס הראשון לציון: יא' הזוכים הנבחרים מתוך מאות חיבורים תורנים

    במעמד רב רושם לכבודה של תורה חולקו 'פרסי הראשון לציון' לכתיבה ויצירה הלכתית בהלכות  שמיטה ומצוות התלויות בארץ לזכרו של מרן הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זיע"א | במעמד השתתפו מרן הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א; חבר מועצת גדולי התורה הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א; חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף שליט"א

    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במלאות שמונה שנים להסתלקותו לשמי רום של מרן 'פאר ישראל' הגאון רבי עובדיה יוסף זיע"א, בפעם השנייה ברציפות. התקיים בבניני האומה בירושלים, ביום חמישי האחרון, מעמד אדיר לכבודה של תורה בראשות מרנן ורבנן גדולי ובנו הראשון לציון רבינו יצחק יוסף שליט"א, להכרזת הזוכים בתחרות כתיבת חידושי תורה בתורתו של מרן זיע"א. השנה לרגל שנת השמיטה, יוחדה התחרות לדברי תורתו בהלכות שמיטה והמצוות התלויות בארץ.

    לכבוד המאורע יצא קובץ תורני המכיל מספר רב של חוברות נבחרות, סולת נקייה של עמל רב של לומדי התורה בטהרתה, שהעמיקו חקר בלימוד תורתו של מרן בענייני המצוות התלויות בארץ. הקובץ התורני חולק לבאים למעמד האדיר לכבודה של תורה.

    בנימוקי ועדת הפרס כתבו חברי הוועדה "קשה מאוד הייתה המלאכה, נשלחו מאמרים תורניים ברמה גבוהה מאוד בפלפול ובבקיאות עצומה, זכה דורנו דור יתום להופעת אורו של מרן הראש"ל אביר הרועים הגר"ע יוסף זצ"ל ובלי ספק שגידולים אלה הם גידוליו, בן פורת יוסף בן פורת עלי עין".

    הזוכים בתחרות – מקום ראשון: הרב ישראל מאיר אלמקייס שליט"א, כולל אהבת שלום על חיבורו  בגדר דין פרוזבול; מקום שני: הרב ישראל סימן טוב שליט"א, בית המדרש לדיינות מעלה שלום, על חיבורו בגדר שיירי מים אחרונים אם מותרים בשתייה.

    מקום שלישי: הרב לוי יצחק ליבסקינד שליט"א, כולל מכון הרי פישל, על חיבורו בדין חיוב מזונות בבן שאינו אצל אביו; מקום רביעי: הרב עוז דוד כפיר שליט"א , כולל תורת שמעון, על חיבורו בעניין כתיבת שטר פרוזבול לאחר מדין זכין לאדם שלא בפניו; מקום חמישי: הרב יוסף כהן שליט"א, כולל משכן יצחק על חיבורו בדין שימוש במגבונים לחים בשבת.

    מקום שישי: הרב ישראל סיהתון שליט"א , כולל יחווה דעת, על חיבורו  בעניין פאות הראש; מקום שביעי: הרב עובדיה יוסף דרשי כהן שליט"א, כולל נהר שלום, על חיבורו בעניין גודל הגריס; מקום שמיני: הרב אוריאל אוזן שליט"א, ישיבת עטרת ישראל, על חיבורו  בדין שביעית בזמן הזה.

    הוועדה טרחה לציין, את איכות החיבורים שנשלחו עד למקום העשרים וכתבה שמדובר בחיבורים המעידים על כותביהם, כי נשאו ונתנו בעומק הסוגיות ובדברי מרן זיע"א בסוגיות אלו.

    במעמד השתתפו בנו ממשיך דרכו הראשון לציון מרן הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, חבר מועצת גדולי התורה מרן הגרב"מ אזרחי שליט"א, חבר מועצת חכמי התורה מרן הגר"ד יוסף שליט"א, יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי, ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון , סגן ומ"מ ראש עיריית ירושלים הרב צביקה כהן.

    את האירוע הנעימו בדברי שירה ופיוט הזמר מרדכי בן דוד, משה דואק, מקהלת מלכות, אברימי רוט ותזמורת המנגנים.

    במעמד שיבח בנו ממשיך דרכו הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, את ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון, על היוזמה החשובה לקבוע פרס שנתי לעודד את לומדי התורה לחדש בדברי תורתו של מרן זיע"א. הראשון לציון בירך את הזוכים ואת כל מי שנטל חלק בתחרות החשובה וזכה לחדש בדברי התורה בעומק העיון הלכה למעשה.

    חבר מועצת גדולי התורה מרן הגרב"מ אזרחי שליט"א הרחיב בדברים על הזכות הגדולה להשתתף במעמד הגדול פרס מרן לזכרו של מרן זצוק"ל ובירך את בני הישיבות והאברכים שעמלו רבות בכתיבת חידושי תורה.

    הזוכים הנרגשים הודו לכלל העוסקים במלאכה, על הזכות הגדולה שניתנה להם לפרסם בכתובים את דברי תורתו של מרן זיע"א ועל היוזמה לכבד את לומדי התורה בפרס לעידוד העיון והעמקה בתורת מרן.

    מיזם 'פרסי הראשון לציון' יצאה לדרך ביוזמת ראש העיר מר משה ליאון וסגן ומ"מ ראש העיר הרב צביקה כהן, שביקשו להקים פרויקט לעידוד הלימוד והעמקה וכתיבת חידושי תורה, במשנתו של מרן הגר"ע יוסף זיע"א.

    מטרת הפרויקט היא לעודד תלמידי חכמים ותלמידי ישיבות, לכתוב את חידושי התורה שלהם שעלו להם מתוך עיון בפסקי הלכותיו ובמשנתו של מרן. יוזמי הפרויקט מציינים, כי מרן בחייו היה מרבה לדבר ולשבח את לומדי התורה המעלים את דברי תורתם על הכתב, ואמר שיש בזה מעלה גדולה גם לכותב בעצמו שהדברים מתבררים ונזכרים על ידי הכתיבה וגם זוכה על ידי זה להפצת התורה ומקיים בזה גם את החלק של ללמוד תורה וגם את החלק של לימדו לאחרים.

    אלפי תלמידי ישיבות ואברכי כוללים, שעמלו וייגעו בתורתו של מרן והעלו בידיהם חידושים מופלאים, שלחו בחודשים האחרונים את פרי עמלם למערכת 'פרסי הראשון לציון'.

    ועדה מיוחדת בראשות בנו ממשיך דרכו ממשיך דרכו הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, ישבה על המדוכה במשך ימים ארוכים, בשאלה מי יהיו י"א הנבחרים שדברי תורתם הם העידית שבעידית וראויים על כך לפרס. בעצה אחת עם הראשון לציון שליט"א, הוחלט על הסדר לפיו יקבע הדירוג של החבורות ואלו מן החוברות יזכו בפרס.

    ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון אמר בכנס: "שבועות ספורים לפני הסתלקותו לגנזי מרומים, עם כניסתי לעשייה הפוליטית בירושלים, הייתה לי הזכות המיוחדת לקבל את ברכת הדרך של מרן. מרן אמר לי אז,  משפט שלא אשכח כל חיי: "ירושלים" הוא אמר לי  "זה לא האבנים שלה,  זה לא פוליטיקה, זה לא תקציבים – ירושלים זה נשמה".

    את המשפט הזה לקחתי עמי לכל אורך דרכי הציבורית בירושלים, וזה גם מה שהנחה אותי בהחלטה להוביל את מיזם 'פרס הראשון לציון' – פרס שכולו נשמה. הקשר בין מרן לירושלים היה קשר איתן שנמשך לאורך כל חייו. אני רוצה להודות באופן מיוחד,  לבנו ממשיך דרכו הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א,  שעמד בראש. אני מברך אתכם, תלמידי החכמים שבירושלים: שנזכה להמשיך וללמוד את תורתו הרחבה מִנִּי ים,  ללמוד וללמד, לכתוב ולחדש, ולהמשיך ולהחזיר עטרה ליושנה".

    סגן ומ"מ ראש עיריית ירושלים הרב צביקה כהן אמר: 'זכתה ירושלים שעשרות בשנים הרביץ בה מרן תורה למאות אלפים. היום ירושלים זוכה להוקיר את תורתו של מרן זיע"א ולהמשיך את מסורת מסירת התורה והחידוש והעיון בה, הלכה למעשה. זכינו שמאות בני תורה עמלי תורה, עמלו וייגעו בתורתו של מרן והעלו חידושים נפלאים. אני מברך את ראש העיר ידידי משה ליאון, על התמיכה החשובה בפרויקט שהפך למסורת עבור העיר ירושלים, שמכבדת בפרסים את לומדי התורה ממשיכי השלשלת של תורת מרן".



    0 תגובות