המבקר אנגלמן: "אנחנו עושים ביקורת על היערכות ישראל לאיום האיראני"

    ישראל רובין No Comments on המבקר אנגלמן: "אנחנו עושים ביקורת על היערכות ישראל לאיום האיראני"

    על איומי הסייבר: "סיכוני הסייבר גדלים. אני בוחן ביצוע מבדקי חדירה במאגרי רשות המיסים. לרשות המסים יש את אחד ממאגרי המידע המפורטים על אזרחי ישראל. מדובר במאגר קריטי לפעילות המשק ומשכך תקיפתו עלולה לגרום לנזק רב. נבדוק שהפרטים מוגנים מפני מתקפות סייבר"

    מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מבקר המדינה מתניהו אנגלמן השתתף היום (שלישי) ב"פסגת העסקים 2021" של מעריב ו-וואלה בהרצליה. המבקר התייחס בדבריו לביקורת שמתבצעת בימים אלו על היערכות ישראל לאיום האיראני ועל ביקורת נוספת במערכות המידע של רשות המסים, כחלק מבדיקות מקיפות של עולם הסייבר בגופים ממשלתיים נוספים.

    בעניין האיראני אמר: "חלק מחוסנה של ישראל הוא שכולם כפופים לביקורת, כולל מערכת הביטחון, צה"ל וגופי המודיעין. ביקורת המדינה צריכה להיות מבוססת על סיכונים, והסיכון האיראני הוא מרכזי. לכן אנחנו בודקים את היערכות מערכת הביטחון וגופי המודיעין. התחלנו ביקורת בנושא מתוך ראייה שמדובר בנושא מרכזי לכלל אזרחי מדינת ישראל וחשוב מאוד שנעסוק בכך. מטבע הדברים חלק מהדוחות יעברו חיסיון".

    על הסייבר: "טרור הסייבר כבר כאן וסיכוני הסייבר גדלים. קיימת סכנה לחשיפת פרטים אישיים של אזרחי ישראל ומכאן החשיבות הגדולה של בדיקת אבטחת המידע בכלל הגופים", אמר המבקר. "לרשות המסים יש את אחד ממאגרי המידע המפורטים על אזרחי ישראל, דבר שמעמיק עוד יותר את חשיבות מוגנות המידע מפני מתקפות. נבדוק שהפרטים מוגנים יחד עם בדיקת השירות המקוון לציבור שהרשות נותנת".

    רשות המסים מחזיקה באחד מאגרי המידע הגדולים והמקיפים של כל אזרח, ממשכורתו ועד סוג רכבו וטיסותיו לחו"ל. אלא שחשיבות המאגר אינו מסתכם ב"אזרח הקטן" – על בסיס הנתונים המתגבשים במאגרים אלו משרד האוצר אף מגבש את הצעתו לתקציב המדינה. לכן החשיבות מתעצמת.

    בעבר כבר הודיע אנגלמן כי הוא מקיים בדיקות למוגנות סייבר בגופים ציבוריים רבים ובהם במערכת הבריאות, התחבורה והחינוך. כמו כן המבקר סיים את עבודת ביקורת הסייבר על חברת החשמל וועדת הבחירות המרכזית. דוחות אלו נמצאים בחיסיון וממתינים להקמת הוועדה לביקורת המדינה שתוכל להסיר את החיסיון.



    0 תגובות