יוזם המכשול נתניהו: "כשהמחבלים ניסו להתקרב הם הושמדו מתחת לקרקע"

    איתי גדסי 2 Comment on יוזם המכשול נתניהו: "כשהמחבלים ניסו להתקרב הם הושמדו מתחת לקרקע"

    יוזם ומקדם המכשול התת קרקעי סביב רצועת עזה שנחנך היום, ראה"מ לשעבר נתניהו בירך על השלמתו וחשף כי המחבלים ניסו מספר פעמים לחדור לישראל ונבלמו, "גם במבצע 'שומר החומות', אבל אז הם גילו שהם חסומים. בכל פעם שהם ניסו להתקרב אלינו – הם הושמדו מתחת לקרקע"

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (שלישי) נחנך המכשול התת קרקעי המתקדם סביב רצועת עזה על 65 ק"מ. המכשול מהווה סגירה כמעט מוחלטת לחדירת מנהרות של חמאס לישראל. יוזם ומקדם הפרויקט ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס לחניכת המכשול ואמר, "זהו יום היסטורי. היום נחנך המכשול התת-קרקעי שבולם את נשק המנהרות של חמאס".

    נתניהו סיפר כי "ביוני 2016, לפני 5 שנים, הבאתי לקבינט החלטה להקים קיר תת-קרקעי מסביב לרצועת עזה. להחלטה הזו הייתה התנגדות גדולה, כפי שהייתה התנגדות דומה להקמת הגדר שיזמנו בגבולנו הדרומי, שבלמה את הצפת ישראל במסתננים" ציין נתניהו.

    נתניהו הזכיר כי למרות התנגדות הצבא לפרויקט לאור עלותו הגבוהה החליט ללכת עליו לאור חשיבותו בהגנה על חיי התושבים, "התעקשנו, לא ויתרנו – והפרויקט יצא לדרך. היום הוא נחנך באופן רשמי. מדובר בקיר פלדה ובטון בשילוב עם טכנולוגיות מתקדמות שמאפשרים יכולות איתור והתראה".

    נתניהו הזכיר את השינוי בשטח והמכה שחמאס חטף, "במבצע ״צוק איתן״, מחבלי החמאס ניסו לחדור באמצעות מנהרות ליישובי עוטף עזה ולחדרי האוכל של הקיבוצים. הם חשבו שהם יצליחו לעשות זאת גם במבצע ״שומר החומות״, אבל אז הם גילו שהם חסומים. בכל פעם שהם ניסו להתקרב אלינו – הם הושמדו מתחת לקרקע" חשף נתניהו.

    בסיום דבריו אמר נתניהו, "המכשול התת-קרקעי סביב רצועת עזה כבר הציל חיים רבים. אני גאה בכל אלו שהיו שותפים להחלטה ולביצוע של פרויקט לאומי חשוב".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      בנט לא נאם שמאז שהוא ראש של בטטה הוא הצליח לסגור את עזה?

      1. היה מת להיות בטטה🤧🤨