המרגל בבית שר הביטחון: ראש השב"כ: "למרות הצלחה בסיכול כשלנו במניעה"

    קובי פינקלר 1 Comment on המרגל בבית שר הביטחון: ראש השב"כ: "למרות הצלחה בסיכול כשלנו במניעה"

    תחקיר מיוחד הוגש לראש השב"כ רונן בר לאחר פרשיית ניסיון הריגול בבית שר הביטחון בני גנץ ע"י עבריין מורשע. על פי התחקיר: "תגלו כשלים מקצועיים בהליך האבחון הביטחוני של עומרי גורן, זאת בשל פערים מקצועיים ופערים בתהליכי העבודה וכן כשלים בתהליכי הבקרה". בשב"כ מבהירים כי הוחמרו נהלי הבדיקה והאבחון של המעגלים הקרובים לאישים המאובטחים

    בני גנץ צילום: פלאש 90
    12:49
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on המסר המיוחד מבית המקדש – לאימהות המנקות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרשת המרגל בבית שר הביטחון: לאחר שעובד הניקיון בביתו של שר הביטחון בני גנץ, עומרי גורן עבריין מורשע שאף ישב בכלא על פריצות, התגלה כי ניסה לרגל לטובת האיראנים. לאחר התפוצצות הפרשה, בשבועות האחרונים השב"כ ביצע שרשרת של תחקירים אשר עסקו בכשל של קבלת העובד לעבודה וכן בתהליכים רחבים יותר בתחום אבטחת האישים.

    לצורך התחקיר, ראש השב"כ רונן בר מינה ועדת בדיקה חיצונית שהורכבה משלושה בכירי שב"כ בדימוס – שני ראשי אגפים לשעבר וראש חטיבה לשעבר מתחום האבטחה וההתאמה הביטחונית אשר הגישה לראש השירות את מסקנותיה, זאת לצד ממצאי התחקירים שבוצעו בתוך השירות ע"י גורמי המקצוע.

    ממצאי התחקיר והלקחים האופרטיביים הוצגו לראש השירות אשר הנחה על שורה של צעדים בהתאם.

    אלו עיקרי הממצאים הניתנים לפרסום על פי הודעת השב"כ: התגלו כשלים מקצועיים בהליך האבחון הביטחוני של עומרי גורן, זאת בשל פערים מקצועיים ופערים בתהליכי העבודה. כמו כן, התגלו ליקויים בתהליכי הבקרה שאמורים היו לאתר את הטעות לאחר מעשה.

    כמו כן, פער בתהליך העבודה המסנכרן דרך קבע את כלל הגורמים העוסקים באבטחת השר וסביבתו- יחידת האבחון ויחידת האבטחה בשב"כ והממונים על האבטחה מטעם משרד רה"מ ומשרד הביטחון.

    במסגרת הפקת לקחים מיידית ובהנחיית ראש השירות, בוצעה בדיקת רוחב מול כלל האישים המאובטחים – בפועל, הוחמרו נהלי הבדיקה והאבחון של המעגלים הקרובים לאישים המאובטחים. בנוסף, חודדו ורועננו הממשקים ותחומי האחריות שבין היחידה לאבטחת אישים לבין הקב"טים במשרדי הממשלה שאחראים על בתי האישים.

    ראש השב"כ הנחה על הוספת שכבות הגנה מודיעיניות ומבצעיות במעטפת האבטחתית של האישים המאובטחים ע"י השירות. כמו כן שונו תהליכי עבודה ונוספו גורמי בקרה על תהליך האבחון הביטחוני של בעלי מקצוע ואחרים הנמצאים בסביבת האישים.

    לצד הכשל במניעת העסקתו של עומרי גורן בבית השר, ראש השירות ציין לשבח את פעולת הסיכול המקצועית והמהירה שאפשרה לאתר באופן מידי ולעצור את החשוד תוך 48 שעות מרגע יצירת הקשר עם הגורם העוין.

    ממצאי התחקיר ומסקנות ועדה הבדיקה החיצונית, הגדירו את האירוע כתקלה מקצועית. ראש השירות ציין את הערכתו לאופן לקיחת האחריות והיישום המהיר של הלקחים לשיפור וקבע כי ל-2 מנהלים תינתן הערה פיקודית.

    ראש השב"כ, רונן בר הכה על חטא לאחר התחקיר: "למרות הצלחה בסיכול, כשלנו במניעה. בתהליך תקין אדם כזה לא היה אמור לעבוד בסביבת אישיות מאובטחת. התקלה שהתרחשה באירוע נקודתי זה, אפשרה לנו בחינת עומק שתביא לשיפור תהליכים ומנגנוני בקרה בכל הנוגע לסוגיית בעלי התפקידים בסביבת האישים המאובטחים".

    ראש השב"כ הבהיר, "התחקיר היווה הזדמנות לבחון באופן נרחב תהליכי עבודה מקצועיים השגורים בשירות. מסקנות ועדת הבדיקה החיצונית, לצד הפקת לקחים מעמיקה ויסודית של יחידות השירות, תורגמו כבר לפעולות בשטח שיצמצמו באופן משמעותי את הסיכוי להישנות מקרים מסוג זה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מדינת כשלון גדולה!