ירושלים: ביום שלישי וחמישי ישבתו הצהרונים במחאה על תנאי העסקה

    צבי טסלר No Comments on ירושלים: ביום שלישי וחמישי ישבתו הצהרונים במחאה על תנאי העסקה

    900 גננות יוצאות לשביתה ראשונית בצהרונים בירושלים. לטענת העובדות בשל משבר הקורונה העובדות הסכימו לדחות את המו"מ על תנאי העסקת הגננות בצהרונים, אך כעת העירייה דוחה את דרישותיהם

    גן ילדים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שביתה במוסדות החינוך: ועד עובדות הצהרונים המאוגדות ב'כוח לעובדים' ישבית את פעילות הצהרונים בעיר ביום ג' ה '14.12 ( בשעות העבודה 14:00-16:30) במקביל בשעה 14:00 תקיימנה העובדות הפגנה מול בניין העיריה. מדובר ב-900 עובדות המוחות על סירוב העירייה להתקדם במ"מ לשיפור תנאי השכר של העובדות.

    מארי לוי חברת ועד העובדות אמרה לקראת השביתה המתוכננת: "בשנה שעברה אמור היה להתקיים מו"מ מול המנהלים הקהילתיים והעיריה על שיפור תנאי ההעסקה של העובדות. הסכמנו לדחות את המו"מ בשל משבר הקורונה והנה עתה מסרבת העיריה לשפר את תנאי העובדות".

    לדבריה, "הצורך בשיפור בתנאים קריטי: בתחילת השנה עזבו כשלוש מאות עובדות את הצהרונים ובמסגרות מתקשים למצוא להן מחליפות. אנחנו קורסות תחת הנטל ובמצב הנוכחי כל מועמדת תתקבל. מדובר בהזנחה מחפירה של הילדים".

    זמירה יוסף-חברת ועד נוספת הבהירה: "כל שאנחנו דורשות הוא שכר ראוי במשך 12 חודשים. כמו כל עובדת ועובדת. לא ייתכן שבכל קיץ נחויב לצאת לחלת למשך חודשיים ונדרש לחזור לעבודה. חלק ניכר מאיתנו כבר מעבר לגיל הפנסיה ולכן אנו לא מקבלות דמי אבטלה ונאלצות להתקיים מקצבת זקנה או נכות. זו בושה למערכת החינוך בעיר".

    איתי כהן ראש מטה ירושלים בכוח לעובדים: "מצבם של הצהרונים בירושלים הוא החמור במדינה מבחינת היקף הילדים- 32 בממוצע לצהרון בעיר לעומת 22 בממוצע הארצי, "מדובר בשביתת אזהרה בת יום. באם תתמיד העירייה בסירובה, לא נהסס להרחיב את השביתה".



    0 תגובות