- רדיו קול חי - -

שר החוץ נפגש עם נשיא מצרים: "שותפה אסטרטגית חשובה"

במסגרת ביקורו המדיני במצרים, שר החוץ יאיר לפיד נפגש היום (חמישי) עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בארמון אלאתחאדיה בקהיר. על פי הודעת השר הפגישה הייתה ארוכה וחמה.

במהלך הפגישה דנו השניים במספר סוגיות מרכזיות: ביניהם, סוגיית הגרעין האראני והאיום האזורי. והגברת הטרור האיראני.

בנוסף דנו על המצב ברצועת עזה. השר לפיד הציג לנשיא את תוכניתו "כלכלה תמורת בטחון" ובתוך כך התייחס לסוגיית השו"ן. שר החוץ לפיד הביע הערכתו לתפקיד המיוחד והמרכזי שמצרים ממלאת בנושא.

כמו כן דנו על ההתמודדות עם גורמי טרור וחוסר יציבות במרחב.

גם הסוגייה הפלסטינית והצעדים בהן נוקטת ממשלת ישראל עלתה לדיון, לפיד הסביר כי הממשלה פועלת כדי לחזק את הרש"פ ולסייע לפיתרון האתגרים הכלכליים.

סוגיית הסחר בין המדינות נידונה על רקע הרצון להעמיק את השלום בין המדינות בתחומים אזרחיים של כלכלה, אנרגיה חקלאות ומסחר.

שר החוץ יאיר לפיד אמר בתום הפגישה: "מצרים היא שותפה אסטרטגית חשובה במיוחד של ישראל. המטרה שלי היא לחזק את היחסים שלנו עם מצרים בנושא הבטחוני, המדיני והכלכלי".

לפיד הוסיף כי "חשוב להמשיך ולשקוד על השלום בין שני העמים. אני מודה לנשיא א – סיסי, שתרומתו לאזור וליחסים בינינו היא בממדים היסטוריים, על האירוח ועל פגישה חמה ופתוחה ומצפה להמשך הדיאלוג בנינו".

פרשן העולם הערבי אדי כהן, טען כי מדובר בהשפלה מצרית כלפי שר החוץ, לאחר שסגן שר החוץ הגיע לקבל את פניו ולא שר החוץ בעצמו כנהוג. בנוסף טען אדי כי נשיא מצרים הרחיק את לפיד בישיבתו מולו, ולא ישב קרוב אליו כפי שנוהג כלפי שרי חוץ אחרים.

כזכור, שר החוץ הביא איתו מתנה למצרים, עתיקות יקרות מרשות העתיקות הישראלית.