פינדרוס: "מקיימים שיח עם הממשלה, אבל לא נותנים לגיטימציה"

    יעקב ריבלין ואבי בלום 1 Comment on פינדרוס: "מקיימים שיח עם הממשלה, אבל לא נותנים לגיטימציה"

    ח"כ יצחק פינדרוס בשיחה עם 'קול חי': אנחנו בהוראת גדולי ישראל מדברים עם כולם, כל הזמן מהרגע הראשון. אנחנו לא נותנים לגיטימציה אבל כן מדברים. יש הבדל מהותי בין הדברים. אני לא מכיר הוראה שהייתה לא לדבר"

    ח"כ יצחק פינדרוס צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת
    16:12
    24.04.24
    קובי פינקלר No Comments on גלנט בגבול הצפון: "התקופה הקרובה תהיה מכריעה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

    ח"כ יצחק פינדרוס שוחח עם יעקב ריבלין ואבי בלום ב'פילפוליטיקה'. בפתח הריאיון הוא התייחס לכינוס המשותף של ש"ס ויהדות התורה ועל כך שהוא היה סגור לתקשורת. "הישיבות של יהדות התורה תמיד סגורות לתקשורת כי אנחנו מנהלים דיונים רציניים. הכינוס הזה הוא לא הראשון המשותף ואני בטוח שגם לא האחרון. עברנו את התקציב ואת חוק ההסדרים, שבועיים הממשלה נכנסה לקיפאון מבחינת הפעילות. היא עשתה רעשים שהיא הולכת לחדש את הפעילות אז באופן טבעי חזרנו".

    הוא נשאל לביקורת שהשמיעו חברי הכנסת פרוש ואייכלר על אופן ההצבעה הגורפת נגד התקציב ועל כך שהיה צריך לנסות לעשות עסקאות ולהגיע להישגים: "מה שקרה בפועל, לא היה דיון ביהדות התורה. לא שמעתי אפילו פעם אחת מפרוש או מאייכלר ביקורת על אופן ההצבעה על התקציב. אני יודע בעיקר מהתקשורת שהיו דיבורים בבתי גדולי ישראל, בעיקר החסידיים על רעיון כזה, שירד כבר שם ובטח לא נכנס לחדר הסיעה. אני לא שומע ביקורת על כך בישיבות הסיעה". פינדרוס הוסיף והדגיש: "מבחינתי, מה שלא נאמר לחברי הסיעה – לא רלוונטי".

    הוא נשאל לגבי השיח שהם מקיימים עם חברי הממשלה, אל מול חרם מוחלט מצד ש"ס: "יש בנושא הזה הבדלי גישות בין ש"ס ליהדות התורה. זה נכון שש"ס יותר מחמירה בעניין הזה שלא לדבר עם השרים בכלל. אנחנו בהוראת גדולי ישראל מדברים עם כולם, כל הזמן מהרגע הראשון. אנחנו לא נותנים לגיטימציה אבל כן מדברים. יש הבדל מהותי בין הדברים. אני לא מכיר הוראה שהייתה לא לדבר".

    הוא הדגיש: "אני חושב שהממשלה הזו לא לגיטימית, היא פועלת נגד כל דבר יהודי במדינת ישראל ומצד שני, אנחנו מוכנים לסחור בהורדת הסתייגויות ודברים כאלה". עם זאת, הוא הבהיר: "על רפורמת הכשרות למשל, לא ניהלנו שום שיח להסכמה כי אין שום הסכמה להגיע אליה בנושא הזה. אנחנו מתנגדים באופן גורף".

    הוא התייחס לפגישת האדמו"ר והרבנים עם השר הנדל, והבהיר כי הרבנים לא 'נגררו' לשם על ידי העסקנים: "אני חושב שזה חוסר הבנה שחודר לפעמים למחנה שלנו לגבי איך מתנהלים גדולי ישראל. הם לא מתנהלים על ידי עסקנים, יש להם דעה משלהם. כשאדמ"ור או ראש ישיבה מחליט שהוא מוכן ללכת לאותו פריץ, לאותו חצוף, בשביל להציל מדבר נוראי של ביטול הקומות הכשרות, הוא יעשה זאת אף שהוא מתבזה. אף עסקן לא מפעיל את גדולי ישראל".

    פינדרוס תקף: "איך אדם כמו יועז הנדל, שלא עומד מאחוריו אף אחד ולא יכול להביא 5,000 אנשים לקלפי, יכול לדבר ככה לאנשים שמייצגים ציבור?"



    1 תגובות

    מיין תגובות