טראמפ בביקורת חריפה על נתניהו: "לא דיברתי איתו מאז שבירך את ביידן"

    שלמה ריזל No Comments on טראמפ בביקורת חריפה על נתניהו: "לא דיברתי איתו מאז שבירך את ביידן"

    טראמפ חשף כי הוא מאוכזב מנתניהו ומתח ביקורת חריפה על הברכה ששיגר לנשיא ביידן עם היבחרו: "נתניהו יכול היה לשבת בשקט הוא עשה טעות נוראית. אני התאכזבתי ממנו" | עוד אמר טראמפ: "אף אחד לא עשה עבור נתניהו יותר ממני; אהבתי את ביבי. אני עדיין אוהב את ביבי. אבל אני גם אוהב נאמנות"

    צילום: קובי גדעון לעמ
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא ארה"ב לשעבר, דונאלד טראמפ שהיה ידוע כחברו הקרוב של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו והיה הנשיא האוהד ביותר שהיה לישראל בבית הלבן, יוצא נגד ראש הממשלה לשעבר נתניהו. בריאיון לעיתונאי "וואלה", ברק רביד בספרו החדש על הסכמי אברהם, אמר טראמפ כי נתניהו התנהג כלפיו בחוסר נאמנות וכפיות טובה, בעיקר בשל הברכה ששיגר לנשיא ביידן עם בחירתו, בשעה שטראמפ טען לזיוף תוצאות הבחירות (ועד היום אינו מקבל את היבחרו של ביידן לנשיא).

    טראמפ טען בריאיון שהתקיים בחודש אפריל, כשנתניהו עודנו היה בשלטון, כי "האדם הראשון שבירך את ביידן היה ביבי נתניהו", טענה שיש לציין כי היא אינה נכונה עובדתית. "האיש שעשיתי עבורו יותר ממה שעשיתי עבור כל אדם אחר שעבדתי איתו. ביבי היה יכול לשבת בשקט. הוא עשה טעות נוראית", אמר טראמפ בכעס. הכתב ברק רביד העיר לטראמפ כי נתניהו לא היה הראשון שבירך את ביידן על ניצחונו וטראמפ השיב: "אוקיי, בו נגיד שהוא ברך מוקדם יותר מרוב האחרים. לא דיברתי איתו מאז", חשף הנשיא לשעבר.

    טראמפ הזכיר את דברי נתניהו בברכתו לנשיא, על חברותם של נתניהו וביידן. על כך אמר הנשיא לשעבר "לא הייתה להם חברות. אם הייתה כזו ממשל אובמה לא היה עושה את הסכם הגרעין. עכשיו הם הולכים לעשות את ההסכם הזה שוב".

    במהלך הריאיון, הודה טראמפ כי ביצע מהלכים שמטרתם לסייע לנתניהו להישאר בשלטון, אך טען כי מנגד הוא לא קיבל יחס זהה מנתניהו. כך למשל הזכיר טראמפ כי סייע לראש הממשלה לשעבר להישאר בשלטון, בהחלטתו להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן ימים ספורים לפני הבחירות בישראל באפריל 2019.

    טראמפ טען כי הייתה זו מתנה גדולה עבור נתניהו, שאף סייעה לו בפועל בהגעה לתיקו בבחירות, ואם לא אותו מהלך נתניהו היה מפסיד. לדברי טראמפ, נתניהו עלה בסקרים ב-10 או 15 אחוזים לאחר ההכרה ברמת הגולן. "אף אחד לא עשה עבור ביבי יותר ממני. אני אהבתי אותו, עדיין אוהב אותו – אבל אני גם אוהב נאמנות", אמר טראמפ והדגיש כי לא רק שנתניהו בירך את ביידן, אלא עשה זאת בסרטון וידאו. עובדה שהכעיסה מאוד את הנשיא לשעבר, כפי שעולה מדבריו.

    בשיחה נוספת שקיים רביד עם טראמפ, חודש לאחר הקמת ממשלת בנט, אמר טראמפ כי "אני מחבב אותו, אבל הוא היה בתפקיד הרבה זמן". גם בשיחה זו הזכיר טראמפ פעם נוספת את הכעס על בירכתו של נתניהו לביידן עם היבחרו של הנשיא האמריקני.



    0 תגובות