הקונסול לשעבר, אלון פנקס: "לא הופתעתי מדבריו של טראמפ"

    מהדורת הבוקר No Comments on הקונסול לשעבר, אלון פנקס: "לא הופתעתי מדבריו של טראמפ"

    הקונסול לשעבר, אלון פנקס בשיחה עם 'קול חי': "זה הסגנון של טראמפ, כך הוא מדבר וזה יחסו לאנשים. זה לא באמת מפתיע שהוא אמר את הדברים האלה על נתניהו. כבר בינואר יצאו בתקשורת האמריקנית שמועות שהוא מתבטא בחריפות ובגסות נגד נתניהו מאותן סיבות – שזה כמובן מגוחך. זה לא חידש לי כלום"

    נתניהו עם טראמפ בבית הלבן צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    קונסול ישראל בניו יורק לשעבר ומומחה ליחסי ישראל-ארה"ב, אלון פנקס אומר כי אינו מופתע מהתבטאויותיו של הנשיא האמריקני לשעבר, דונאלד טראמפ כנגד ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. "זה הסגנון שלו, כך הוא מדבר וזה יחסו לאנשים", אומר פנקס. "זה נכון בתוך ארה"ב, זה נכון גם בחיי העסקים שלו וזה לא באמת מפתיע שהוא אמר את הדברים האלה על נתניהו. כבר בינואר יצאו בתקשורת האמריקנית שמועות שהוא מתבטא בחריפות ובגסות נגד נתניהו מאותן סיבות – 'איך הוא העז להתקשר לנשיא הנבחר' – שזה כמובן מגוחך. זה לא חידש לי כלום".

    טראמפ בביקורת חריפה על נתניהו: "לא דיברתי איתו מאז שבירך את ביידן"

    פנקס נשאל בשיחה עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר, מה סיכוייו של טראמפ להיבחר שנית בבחירות הבאות: "אני לא יודע להעריך, אני כן אומר כך: ברור שהוא רוצה עוד ואין לו עניין לחזור לעסקים. ברור שהדרך לעשות את זה היא להשאיר את כולם במתח לגבי כוונותיו. הדרך שלו היא לא להודיע שהוא מתמודד אבל גם לא להודיע שהוא לא מתמודד – להמשיך לעשות רעשים פוליטיים כדי שכולם יעשו חשבונות בראש".

    הוא הוסיף והסביר: "בסיס הבוחרים של טראמפ הוא די גדול – הצביעו בשבילו 74 מיליון אמריקאים. בתוך המפלגה הרפובליקנית יש לו הרבה שונאים. הוא רוצה להשאיר אותם בלחץ וכך הם ימשיכו לפרגן לו בינתיים ואף אחד לא יודיע על התמודדות".

    "יחד עם זה", הדגיש פנקס "צריך לזכור שאנחנו רחוקים שלוש שנים מהבחירות וגם שהמבנה של המפלגות הפוליטיות שם שונה ממה שאנחנו מכירים, מי שמכהן כנשיא או כיהן כנשיא, אינו המנהיג או יו"ר המפלגה. יש אדם שהיה נשיא ואיננו נשיא עוד. הוא לא נושא בתפקיד רשמי, אין לו שליטה ב'מוסדות המפלגה', אין מרכז המפלגה או ועידה. זו מפלגה מאוד מבוזרת, שיש לה חברי בית נבחרים וסנאטורים, המון מוקדי כוח. הוא לא יכול להחליט היום שהוא המועמד וכולם יתיישרו. הפריימריז יתחילו רק עוד שנתיים".

    בתוך כך, אתמול (מוצ"ש) פרסם ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו את התייחסותו להתבטאותו של טראמפ ולביקורת שהטיח בו הנשיא האמריקני לשעבר על ברכתו לנשיא הנבחר ביידן. "ראש הממשלה לשעבר נתניהו מעריך מאוד את התרומה הגדולה של הנשיא טראמפ למדינת ישראל ולביטחונה", נכתב בהודעה, "הוא גם מעריך מאוד את החשיבות של הברית האיתנה בין ישראל לארה"ב ועל כן היה חשוב לו לברך את נשיא ארה״ב הנכנס".



    0 תגובות