"נמשיך להיאבק עד שהצדק יצא לאור": אברהם סנדק בריאיון מרגש

    אתר קול חי No Comments on "נמשיך להיאבק עד שהצדק יצא לאור": אברהם סנדק בריאיון מרגש

    אביו של אהוביה סנדק שוחח עם הרב משה בן לולו ב'הפוך על הפוך': "אנחנו דורשים מינימום של צדק; הבן שלנו נהרג – לפחות להעמיד את השוטרים לדין. לחקור אותם. אנחנו לא מתעייפים, נמשיך להיאבק עד שהצדק יצא לאור"

    זירת התאונה צילום: חוננו
    6:54
    19.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on כשאנטישמים מחזירים בתשובה | פרשת מצורע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אברהם סנדק, אביו של אהוביה ז"ל, שנהרג לאחר מרדף משטרתי לפני שנה שוחח עם הרב משה בן לולו ב'הפוך על הפוך'. "ליבנו קרוע ושותת דם מאז המקרה", סיפר סנדק בכאב. עם זאת הוא הוסיף: "אנחנו מרגישים המון תמיכה מכל הציבורים. זה מחמם את הלב. כנראה שאהוביה היה סוג של נשמה שנכנס לכל הלבבות ומסמלת איזה שהוא קשר עם הקב"ה, קשר עם התורה ואהבת ארץ ישראל".

    "אנחנו דורשים מינימום של צדק", אומר האב. "הבן שלנו נהרג – לפחות להעמיד את השוטרים לדין. לחקור אותם".

    הוא סיפר על השתלשלות המקרה: "ניידת משטרה התחילה מרדף אחרי הרכב שבו נסעו כמה נערים, ובתוכם הבן שלי, כי היה חשד לזריקת אבנים במקום אחר, רבע שעה נסיעה משם. המרדף הגיעה למהירויות גבוהות ששוטרים אמורים לחשוב פעמיים לפני שהם עושים כזה דבר כי זה כבר מסכן. הרכב של הנערים לא סיכן אף אחד כי זה כביש שלא מוביל לשום מקום. במהלך המרדף הניידת ניגחה את הרכב של הנערים, היא נתנה מכה שגרמה לרכב להתהפך שתי התהפכויות.

    "הניגוח הזה הוא ממש כמו להרוג", מדגיש סנדק. "לנגוח רכב במהירות כזו זו סכנת חיים מאוד גדולה וזה באמת מה שקרה. במהלך ההתהפכויות הילד שלי עף מהחלון והרכב נעצר עליו וכיסה אותו והשוטרים לא בדקו אם יש מישהו תחת הרכב, למרות שיש נוהל שמחייב בדיקה".

    בנוסף, הוא סיפר: "עבר שם אוטובוס עם חיילים של צה"ל, בהם פראמדיקים – השוטרים לא אפשרו להם לרדת לעזור. הם אמרו להם תחזרו לאוטובוס, לא צריך עזרה (השוטרים לא ידעו שהנער מתחת לרכב). הבן שלי היה שם 40 דקות מתחת הרכב. אם היה יורד פראמדיק הוא ודאי היה בודק אם יש מישהו תחת הרכב. רק אחרי 40 דקות הם פתאום מצאו אותו".

    הוא תקף את התנהלות המחלקה לחקירות שוטרים: "היה להם המון זמן לתאם גרסאות. חוקרי מח"ש כבר היו מוכנים לחקירה ופתאום הוראה מגבוה, מראש מח"ש, קרן בר מנחם – 'לשחרר את השוטרים ולא לחקור אותם'. בזה היא פגעה באפשרות להוציא את האמת באותו רגע".

    "אנחנו לא מתעייפים ולא נתעייף ונמשיך להיאבק עד שהצדק יצא לאור", מצהיר סנדק.



    0 תגובות