ההקלטות מפגישת הרבנים עם שר התקשורת נחשפות: "יותר גרוע משואה"

    אסתי פלד No Comments on ההקלטות מפגישת הרבנים עם שר התקשורת נחשפות: "יותר גרוע משואה"

    ב"מהדורה המרכזית" נחשפו ההקלטות ממפגש גדולי ישראל והאדמורי"ם עם שר התקשורת, גדולי התורה דיברו בצורה תקיפה וחריפה מליבם הטהור על הסכנה הגדולה ממהלכיו של השר. כ"ק האדמור מויזניץ' זעק, "יהיו הרבה מאוד גירושין". הרב מנחם שטיין שהשתתף בפגישה סיפר ב"מהדורה המרכזית" על השיח בין הרבנים לשר והאם הפגישה הצליחה?

    צילום: דוברות השר
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההקלטות הנדירות ממפגש בין גדולי התורה והאדמורי"ם עם שר התקשורת יועז הנדל מתפרסמות הערב (ראשון) לראשונה ב"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן, במפגש ביקשו גדולי ישראל וכ"ק האדמורי"ם לשמור על "הקומה הכשרה" שרוב ככל הציבור החרדי חפץ בה. הרבנים זעקו על סכנת הפלאפונים שאינם כשרים שעלולים להביא לאסון רוחני גדול של פירוק בתים בישראל ל"ע.

    בהקלטות נשמע כ"ק מרן האדמו"ר מויז'ניץ הזהיר את השר על הסכנה לקשר המשפחתי בבתי ישראל, "בכוח הכלי הזה יצטרכו להתגרש. הגבר ואמר האישה כל היום משחקת בפלאפון, והאישה אומרת כך על בעלה. יהיה מאוד הרבה גירושין".

    מרן חכם משה צדקה אמר לשר הנדל על איסורי התורה, "כתוב בפסוק "לא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם" זו מינות זו זנות, התורה לא ואמרת שאסור עצם העריות אלה עצם ההסתכלות. לאו של חזיר לא כתוב בקריאת שמע. אנחנו מאמינים העולם הזה זה לא עיקר, כי התכלית שלנו זה עולם הבא, שם יראו את האמיתיים מי שמסר את עצמו. אנחנו קבוצה שלא רוצים שהבנים שלנו שהבנות שלנו ילכו לאיבוד. 'ככל אשר יורוך' -אסור לנו לסטות מדברי חכמים, מי שלא שומע בקול חכמים חייב מיתה. מי שזכה לשמור את עצמו איזה כבוד יהיה לו לעולם הבא ומי שלא ה' ישמור".

    ראש ישיבת 'מיר' הגרא"י פינקל אומר לשר, "זה דבר שהוכיח עצמו בחוש זה הדבר היחיד מונע את כל הפשע והאסירים ונותן שקט למדינה ולעולם התורה. אנחנו מתחננים מתחננים זה ציפור נפשינו, הדבר הזה יותר גרוע 'מהשואה'. גדול המחטיאו יותר מן ההורגו".

    הרב יצחק קולדצקי חתנו של מרן שר התורה אמר לשר, "מהיום שחמי היה בר מצווה לא פסק פומיה מגרסה, היום הוא חלש מאוד והוא שלח אותי לומר כדי לשמור על הצאצאים שלנו זו הערובה שלנו".

    מרן חבר מועצת חכמי התורה הגר"ר אלבז אמר במפגש לשר, "זה לא דברים פשוטים, אנחנו מבקשים לתת לנו להמשיך לשמור על עצמו על בנינו ועל קהילתנו".

    הרב עמרם הופמן חבר בד"ץ העדה החרדית אמר לשר, "בוועדת הרבנים לענייני תקשורת זה ציפור הנפש של כולנו והראייה שכולם התאחדו לכך".

    לאחר הפגישה שר התקשורת ניסה לענות לרבנים ולא קיבל את עמדת הציבור החרדי, בתקופה הקרובה על פי הנהלים החדשים יפתחו חסימות רבות ועדיין מתנהל דיון על הניודים.

    הרב מנחם שטיין התראיין וסיפר על המפגש, "אני לא יודע איך התארגן המפגש. ביקשו ממני ואני נענתי להגיע. האווירה הייתה מאוד מרוממת, כל הציבור מסביב שם עמד ציבור גדול ברחובות הסמוכים, אפשר לומר שאנחנו מייצגים 800 אלף איש שרובם הגדול לא משוטטים במרשתת, והאדמו"ר מויזיניץ' תיקן שאנחנו למעלה ממיליון".

    הרב הוסיף אמרנו לשר, "על כך ששמע תמיכה מחרדים על מהלכיו, אמרנו לו, הציבור האמיתי החרדי לא נמצאים במקום שלך, הם מוגנים בתוך ביתם היהודי, אתה אולי שמעת את הקורבנות שנפלו בכך כי הוא שמע תמיכה מחשל המערכת הזו ובאיזה מקום לא נעים להם להיחשב מספר 2 ולא כ"כ נעים לבוא לבי"כ כמספר 2 עם המכשיר ולכן הם רוצים לבטל את המספר 1".

    הרב שטיין תקף בפגישה את ההתערבות הבוטה בקומה הכשרה של הציבור החרדי, "כמה שיש לעם ישראל גזירות מול אותם חשמונאים, זה חציית כל הקווים האדומים, כי זה לא כספי המדינה, הרי אני רוכש מכונת כביסה ואתה תחליט לי איזה תוכניות יהיו לי במכונה מי אתה?".

     



    0 תגובות