ברכות יעקב לבניו ומוסר ההשכל שאנו לומדים מהם

    חיה ספיר 3 Comment on ברכות יעקב לבניו ומוסר ההשכל שאנו לומדים מהם

    בשיחתה דיברה הרבנית על עניין "חסד של אמת" | ברכות יעקב לבניו, מדוע לא בירך את כולם יחד? | מה הקשר בין ברכות יעקב לעשרה בטבת ומהן תשעת הקבין שקיבלה ירושלים

    "את"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמדי שבוע בתוכנית ׳עניין משפחתי׳ משוחחות רחל פסטג עם הרבנית ימימה מזרחי על הפרשה. בראשית השיחה איחלה רחל לרבנית מזל טוב על הנכד החדש, השניים התבדחו על כך שיש צורך בחופשת לידה אף לסבתות

    הרבנית סיפרה לפסטג: "בפרשת השבוע נאמר שיעקב ביקש מיוסף שיעשה עימו חסד של אמת ורש"י פירש על זה שזהו חסד שעושים החיים עם המתים, ומבאר על זה רבי צבי אלימלך מדינוב ב'איגרא דכלה' שהכוונה שכל מעשה טוב שאנו החיים עושים המתים עושים אותו יחד איתנו. ולכן בהדלקת נרות השבוע פרשת ויחי הוא זמן מסוגל, שהשבוע כח הצדיקים בספר בראשית נספג בנו והולך איתנו."

    הרבנית הדגישה את מוסר ההשכל מברכות יעקב בפרשה ואמרה: "בפרשה יעקב בירך את בניו כל אחד בברכה שונה, ולא את כולם באותו ברכה, כי לכל אחד יש יופי וחן מיוחד, מזה אנו יכולים ללמוד מסר להורים, לראות את החן והיופי של כל ילד בפני עצמו. ובהקשר זה, אתמול היה צום י' בטבת שבו ירושלים הושמה במצור"

    "ירושלים היא יופי כמו שנאמר עשרה קבין יופי ירדו לעולם תשעה נטלה ירושלים ואחד כל העולם כולו העולם הוא אחד, כלומר יש סוג אחד של יופי שאליו כולם שואפים, וירושלים היא תשעה קבין שבה יש הערכה לכל הסוגים, כל אחד אם יופיו ותכונתו, כל ילד לשמוח בו איך שהוא ולא לקנא שהוא לא כמו האחר, כל ילד הוא טוב ומיוחד כמו שהוא, זה המסר של יעקב אבינו בפרשה וזה בעצם הגאולה של ירושלים מהמצור" סיימה הרבנית.

    האזינו:

     



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      דרישת שלום מרדכי בן דוד ענוים הגיע זמן גאולתכם

    2. 2

      תודה רבה על רדיו אני גר לבד שומע אותכם מרדכי בן דוד החתום יהונתן יעקב אליהו הלוח. שגב

    3. 1

      יהונתן יעקב אליהו הלוי שגב