פרופ' ערן סגל: "כנראה שנראה גל שעוד לא היה בעבר"

    אסתי פלד No Comments on פרופ' ערן סגל: "כנראה שנראה גל שעוד לא היה בעבר"

    פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן בשיחה עם 'קול חי': "המזל הוא שעם הפעולות שנעשו כאן בישראל הצלחנו לעכב את הגעת הזן ובזמן הזה אנחנו לומדים עליו. קודם כל הוא מדבק הרבה יותר. לגבי תחלואה קשה הנתונים סותרים. את הזמן צריך לנצל בעיקר להתחסנות"

    מחלקת קורונה צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן שוחח עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על התפרצות האומיקרון: "כרגע מכל מה שידוע לנו בעולם התרחיש הסביר ביותר הוא שאנחנו עומדים בפני גל משמעותי מאוד לפחות מבחינת המאומתים".

    הוא הוסיף: "ממה שאנחנו רואים באירופה, כנראה נראה גל שלא ראינו בעבר. הכפלה של כל יומיים או שלושה במספר המאומתים, בהשוואה למשל לדלתא שלקח עשרה ימים. אנחנו עשויים להגיע לשיא תוך שבועיים או שלושה".

    פרופ' סגל נשאל האם יתכן שבקרוב יצטרכו חיסון רביעי: "אנחנו לא יודעים לגבי חיסון רביעי, הצוות לטיפול במגיפות יחליט בקרוב אבל באופן כללי ההכנה הכי טובה לגל הזה היא להתחסן. יש כרגע ירידה כללית ברמת החיסוניות במדינה ולכן אנחנו בדעיכה חיסונית. מבצע ההתחסנות מדשדש. יש שלושה מיליון ישראלים שצריכים להתחסן (במנה שנייה או שלישית). יש מיליון ילדים שמתוכם רק 12 אחוז התחסנו". הוא הדגיש: "מי שיהיה מחוסן סיכוייו לחלות ואפילו להדבק קטנים בהרבה".

    "ההתחסנות מגנה גם על מי שמתחסן עצמו ומעניקה שכבת הגנה נוספת כאשר כל הסביבה מחוסנת", הסביר פרופ' סגל.

    עוד אמר בריאיון: "המזל הוא שעם הפעולות שנעשו כאן בישראל הצלחנו לעכב את הגעת הזן ובזמן הזה אנחנו לומדים עליו. קודם כל הוא מדבק הרבה יותר. לגבי תחלואה קשה הנתונים סותרים. מדרום אפריקה נתונים מעודדים אבל הנתונים מאנגליה מראים דברים אחרים".

    הוא נשאל לגבי הגבלות: "יכול להיות שצריך עוד הגבלות. אבל בסוף הן לא הפתרון אלא רק אמצעי לעכב את ההגעה של הגל. את הזמן צריך לנצל בעיקר להתחסנות".



    0 תגובות