אלמנתו של יהודה דימנטמן הי"ד: "הוא היה לוחם צדק"

    אסתי פלד No Comments on אלמנתו של יהודה דימנטמן הי"ד: "הוא היה לוחם צדק"

    היא סיפרה על צוואתו של בעלה הי"ד: "ליהודה היה חשוב שאנשים יקחו על עצמם לימוד תורה, שכל אחד יקח איזו מסכת. כשאתה שומר בקביעות על התורה היא שומרת עליך"

    יהודה דימנטמן הי"ד צילום: באדיבות המשפחה
    21:21
    23.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on ליל שימורים: משפחה חולצה בנס מדירה בוערת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: באדיבות המשפחה

    אתיה, אלמנתו של יהודה דימנטמן הי"ד שנרצח בפיגוע הירי הקשה בסוף השבוע שעבר, שוחחה עם אבי מימרן במהדורה המרכזית: "כל עם ישראל בא ומחבק אותנו", סיפרה האלמנה הטרייה. "כל נרצח בפיגוע שהייתי רואה בתקשורת זה היה מקומם אותי עד עמקי נשמתי ששוב לא למדנו את הלקח ועוד יהודי נרצח בגלל שאנחנו פחדנים".

    היא סיפרה על בעלה ז"ל ועל היישוב חומש: "יהודה היה לוחם צדק, למען ארץ ישראל. למען התורה. כשהגעתי בפעם הראשונה לחומש, אתה רואה כמה כבישים, מדרכות וקצת מדרגות, זה כל מה שיש – אבל כולם שמחים וצוהלים".

    "יש שם בחורים שבמסירות נפש יושבים שם בקור ומקימים אוהל. המטרה המרכזית היא לשבת וללמוד תורה", סיפרה. "המקום הזה משך אליו דתיים, חילונים וחרדים, הרבה אנשים שרוצים לספוג מהאווירה הקדושה של תורת ארץ ישראל".

    "בהזמנה לפדיון של בננו דוד ציטטנו את דברי הגמרא 'מבקש אתה לראות את השכינה, עסוק בתורה בארץ ישראל שנאמר דרשו ' ועוזו בקשו פניו תמיד'".

    היא נשאלה האם לא מסוכן לגור באותם מקומות: "גם לעלות לארץ ישראל לפני קום המדינה זה היה מסוכן", השיבה דימנטמן.

    לדבריה "הרבה אנשים חושבים שהערבים זו הבעיה שלנו, אבל הבעיה שלנו היא התפיסה שלנו. אנשים צריכים להאמין שזו הארץ שלנו וחובה עלינו ליישב אותה. התורה אומרת אם לא תגרשו אותם הם יפגעו בכם. כל אחד צריך להבין את זה".

    היא נשאלה האם יש לה נחמה מעטה בתפיסת המחבלים: "זה לא משנה דבר. הם יכנסו עכשיו לכלא, יחגגו. היינו רוצים לראות אותם מסיימים את החיים. לצערי יש עוד הרבה מחבלים שמסתובבים פה. אמו של המחבל אמרה שהיא גאה בו".

    בסיום הריאיון, היא סיפרה על צוואתו של בעלה הי"ד: "ליהודה היה חשוב שאנשים יקחו על עצמם לימוד תורה, שכל אחד יקח איזו מסכת. כשאתה שומר בקביעות על התורה היא שומרת עליך".



    0 תגובות