- רדיו קול חי - -

מזכ"ל רע"מ: "הכותל כולו שייך לאיסלאם ואסור לאף אחד שידרוך שם" | צפו

צילום: פלאש 90

כל האמת: מזכ"ל מפלגת רע"מ אברהים חיג׳אזי התראיין אמש (שני) בערוץ 'כול אל ערב' והתייחס גלויות למאבק שמובילה המפלגה נגד האחיזה היהודית בהר הבית, בכותל ובכל האזור הקדוש. בנוסף התייחס להתיישבות והבהיר כי הם ימחקו. ועל משחקי הכוח בקואליציה, "אני יכול לפרק את הממשלה כל בוקר".

על מסגד אל אקצא: "מסגד אל-אקצא המבורך, כל גרגיר אדמה בו ורחבותיו וכיפותיו וחומותיו וקיר הבוראק (הכותל) כולו שייך לאיסלאם ואסור לאף אחד שידרוך שם".

על איילת שקד: "אתה מדבר איתי על איילת שקד, אני לא מכיר איילת שקד. יש 61 ח"כים בקואליציה, בלעדי רע"מ יהיה משהו? לא יהיה כלום. אני יכול לפרק את הממשלה כל בוקר. (היא) לא תעשה לי שרירים כי השרירים שלי יותר גדולים ויותר חזקים".

חוק האזרחות: "איפה החוק (חוק האזרחות) למה לא העלו אותו עוד פעם?! מי מונע זאת מהם?! לא שאלת את עצמך? הפתרון יהיה רק בהסכם. אם לא יהיה הסכם עם הממשלה, לא יקרה כלום!. אנחנו מונעים מהם להעלות את חוק האזרחות. הממשלה הזו לא הייתה קמה בלי קולות של רע״מ. שקד רצתה לרוקן את תוכן החוק (חוק החשמל) לא ניתן לה לעשות את זה. אחרי הניסיון איתה (עם שקד) אני אומר לך אנחנו רוצים סמכות מעליה…נקבל כל מה שרוצים. יהיה רק מה שאנחנו רוצים".

על המחבלים בכלא הישראלי: "למה הם נמצאים בכלא הישראלי? הם עשו מעשה. האסיר הגן על הארץ שלו. יש לו בעיה עם מדינה שכובשת את אדמתו. אני יודע איך לעשות את העבודה שלי כדי לתרום תרומה רצינית בנושא הזה".

ההתנחלויות: "המצע שיצא מהמוסדות של רע"מ הוא ברור. ההתנחלויות אינן לגיטימיות. המתנחלים ממלאים תפקידי אידאולוגי ופוליטי. הם עושים פעולות טרור כנגד בני עמנו הפלסטינים. ההתנחלויות במוקדם או במאוחר יימחקו בדיוק כמו מה שקרה בעזה".

תרגום: תנועת אם תרצו