ימי השובבי"ם: לא רק למקובלים \\ הרב אריאל שחר

    מערכת האתר 1 Comment on ימי השובבי"ם: לא רק למקובלים \\ הרב אריאל שחר

    עבודת ימי השובבי"ם מיועדת לא רק ללומדי תורת הקבלה | היכן האנרגיה שלנו מתבזבזת? ומה הקשר של גלות מצרים לחיים הפרטים של כל אדם מישראל

    הפירמידות במצרים צילום: elements envato
    14:20
    28.03.24
    הפוך על הפוך No Comments on הרב בן לולו במונולוג נוקב: "אין להם סיעתא דשמיא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ימי השובבי"ם ידועים לפי תורת הסוד כמסוגלים לתשובה ולחיבור רוחני עמוק, אך גם בדרך הפשט יש לימים נעלים אלו מקום של כבוד, ימים אלו נובעים מקריאת פרשיות השבוע על גלות וגאולת מצרים, שם שכוחם של היהודים 'התבזבז' בעבודת פרך על חומר ולבנים, בעבודה שהמשמעות שלה איננה תואמת את הנפש היהודית ואת דרגתה הנעלית.

    תאוות, תשוקות ומאוויים, של חומריות מצרים המגודרת כ'ערוות הארץ' גורמים ל'פיזור הנפש' של הנפש היהודית, וממילא לשכחה מה הם החיים בעצמם, השקעת אנרגיות במקומות הלא נכונים, פיזור כוחות ונקודות חיות שהקב"ה נתן, כמו גם בזבוז זמן על על הטפל, הם הם החטאים החמורים ביהדות.

    אם אדם מוצא את עצמו עסוק כל היום מתרוצץ בין מטלה למטלה, אך בסוף היום הוא לא יודע במה היה עסוק ומה הפריון שיש לו בעקבות מעשיו והשקעתו הרבה, אזי הוא צריך לשאול את עצמו מה העיקר בחיים ובמה אני רוצה וצריך להשקיע את עיקר חייו, הרצון של האדם להטביע חותם ולהנציח את עצמו בהקמת דור העתיד ובהקמת חלק בהמשכיות עם ישראל, נלקח על ידי היצר הרע ומתלבש חיצונית לרצונות אפלים ויצריים, מה שגורם לזיהום נשמת האדם שהיא חלק אלוה ממעל.

    ימים אלו מיוחדים ומסוגלים לחיבור עצמי ולידיעת נקודת הליבה של החיים הפרטים, מסיבה זו נהגו לצום בתענית, או בתענית דיבור, וללמוד ברציפות, ובכך להתחבר לנקודה האלוקית העמוקה בנשמת האדם, והדבר מצריך לעיתים לקיחת פסק זמן של הפסקה משטף החיים ומחשבה רבה מה היא שליחות חייך וכיצד אתה מנכיח את המציאות האלוקית בעולמו שלו ובעולם המעשה.

    בימים קדושים אלו יכול כל יהודי לאסוף את עצמו מרסיסי רצונות, חלומות כזב, ומחשבות רעות, ולבנות את הרצון הפנימי שלו לרצון אחד, קיום רצון ה', והלוואי שנזכה!



    1 תגובות

    מיין תגובות