לפיד: "לא ניתן לאיראן להפוך למדינת סף גרעינית, אם צריך נפעל לבד"

    שלמה ריזל No Comments on לפיד: "לא ניתן לאיראן להפוך למדינת סף גרעינית, אם צריך נפעל לבד"

    שר החוץ הצהיר בפני ועדת חוץ וביטחון: "ישראל לא תתן לאיראן להפוך למדינת סף גרעינית. אנחנו מעדיפים כמובן לפעול בשיתוף פעולה בינלאומי, אבל אם צריך – נפעל לבד. נגן בכוחות עצמנו על בטחוננו"

    יאיר לפיד צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ, יאיר לפיד נאם היום (שני) בפתח ישיבת ועדת חוץ ובטחון על אתגרי מדיניות החוץ של ישראל: "היום מתחדשות שיחות הגרעין בוינה. זה האתגר המרכזי של מדיניות החוץ והבטחון הישראלית. למנוע את הגרעין האיראני. בחודשים האחרונים ניהלנו דיאלוג אינטנסיבי עם כל המדינות המעורבות במשא ומתן הזה. מטבע הדברים, בעיקר עם ארה"ב, אבל לא רק. אני הייתי במוסקבה, בפריז, בלונדון, כמובן בוושינגטון. אמרנו לכולם באופן ברור. ישראל לא תתן לאיראן להפוך למדינת סף גרעינית. אנחנו מעדיפים כמובן לפעול בשיתוף פעולה בינלאומי, אבל אם צריך – נפעל לבד. נגן בכוחות עצמנו על בטחוננו".

    עוד אמר לפיד: "הצגנו בפני בעלי בריתנו לא מעט מודיעין קשיח. לא רק דעות ועמדות, אלא חומר מודיעיני שמוכיח שאיראן מרמה את העולם באופן לגמרי שיטתי. כל מה שמעניין אותם, זה שיוסרו סנקציות ויוזרמו מיליארדי דולרים לתוכנית הגרעין, לחיזבאללה, לסוריה, לעיראק, לרשת הטרור שהם פרשו בכל העולם. ישראל לא מתנגדת לכל הסכם. הסכם טוב הוא טוב. אנחנו מתנגדים להסכם שאין בו אפשרות לפיקוח אמיתי לא על תוכנית הגרעין האיראנית, לא על הכסף האיראני, ולא על רשת הטרור האיראנית".



    0 תגובות