בוקר היסטורי: ירושלים העתיקה מונגשת לבעלי מוגבלויות

    קובי פינקלר No Comments on בוקר היסטורי: ירושלים העתיקה מונגשת לבעלי מוגבלויות

    לאחר עשור של עבודות הושלמה הבוקר הנגשת הקילומטר השישי בסמטאות העיר העתיקה בירושלים לבעלי מוגבלויות המתניידים על כסאות גלגלים | לראשונה הונגשה העיר העתיקה גם לעיוורים בטכנולוגיה חדשנית המנחה את המבקר העיוור | ליאון: "אני רואה חשיבות עליונה בהנגשת העיר העתיקה ואתריה ההיסטוריים והדתיים"

    צילום: Kobi Gideon/Flash90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר עשור של עבודות ובהשקעה של למעלה מ-22 מיליון שקלים, הושלמה הבוקר, הנגשת הקילומטר השישי בסמטאות העיר העתיקה בירושלים במטרה להבטיח שכל מבקר המעוניין להכיר את ההיסטוריה הייחודית של העיר העתיקה בירושלים יוכל לעשות זאת ללא כל מגבלת תנועה. ההנגשה מתבצעת בהובלת משרד ירושלים ומורשת בשיתוף משרד התיירות, עיריית ירושלים, רשות העתיקות, הרשות לפיתוח ירושלים ובביצוע החברה לפיתוח מזרח ירושלים.

    הסמטאות ההיסטוריות הונגשו למתניידים על כסאות גלגלים ולעגלות, שעתה יוכלו לעבור בין האתרים ההיסטוריים והלאומיים הרבים בעיר העתיקה בנוחות ובבטחה. כמו כן הושטחו ירידות תלולות והוספו מאחזי יד בסמטאות התלולות של העיר העתיקה, ולראשונה הונגשה העיר העתיקה גם לעיוורים, ויושמה אפליקציה ייעודית המנחה את המבקר העיוור בעיר העתיקה בין 60 עמדות שונות, בה ניתן מידע ותוכן ייחודי המאפשר ומעצים את הביקור בעיר ההיסטורית.

    שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין: "הפכנו את העיר העתיקה בירושלים לאחת הערים העתיקות המונגשות בעולם. הנגשת ששה קילומטרים בסמטאות העיר העתיקה הייתה מורכבת מאוד, ואני שמח שעתה, עם סיום הפרויקט, חווית הסיור והבילוי של התיירים בעיר העתיקה תהיה נוחה יותר. משרד ירושלים ומורשת בראשותי פועל באופן נרחב לאפשר לכל אחד להגיע לסמטאות ההיסטוריות של ירושלים וליהנות מהעושר התרבותי והדתי של העיר" אמר השר אלקין.

    ראש העיר ירושלים משה לאון אמר: "אני רואה חשיבות עליונה בהנגשת המרחב הציבורי והמבנים שבאחריות העירייה, ובראש ובראשונה הנגשת העיר העתיקה ואתריה ההיסטוריים והדתיים. ההנגשה מקלה על בעלי מוגבלויות וגם על המשפחות המבקרות ואנשים מבוגרים. אני מזמין את כולם לבקר בעיר העתיקה״ דברי ראש העיר.

    אלי אסקוזידו, מנהל רשות העתיקות: "בכל יום, חושפים הארכיאולוגים שלנו עוד ועוד מסודותיה וצפונותיה של ירושלים. חשוב שכמה שיותר אנשים ייחשפו לעברה של העיר בת אלפי השנים הניבט אלינו מתוך המבנים והסמטאות העתיקים. גורמי התכנון והביצוע בירושלים עמלים רבות על הפיכת העיר העתיקה למקום מזמין וידידותי לכל המבקרים באשר הם, לרבות אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים" אמר.

    ״נמשיך להנגיש כל מה שניתן בתוך החומות״ אומר בני סאסי, מנכ״ל פמ״י (החברה לפיתוח מזרח ירושלים ) שמסביר :"המורכבות בהנגשת העיר העתיקה נובעת מהפרשי גובה דרמטיים של כ-80 מטר בין השער החדש שהוא המקום הגבוה ביותר לשער האשפות שהוא המקום הנמוך ביותר, כך שנבנו בה במהלך הדורות אלפי מדרגות. ירושלים העתיקה וחומותיה הן גם אתר מורשת עולם של אונסק״ו ולכן כל שינוי פיזי בה מלווה בצוותי פיקוח ושימור, ובשבועות האחרונים ביצעה פמ"י בקצב מזורז גם עבודות במקטע של כ-150 מ׳ בין רח׳ הגיא לרח׳ בית הבד על דרך הייסורים בירושלים, בקטע הידוע בכינוי ״הוויה הקטנה״. אמר המנכ"ל.

     

     



    0 תגובות