- רדיו קול חי - -

ח"כ אשר: "בשביל תקציב להופעות לחרדים אסכים שגויים יהיו יהודים?"

צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ח"כ יעקב אשר שוחח עם בצלאל קאהן ואבי בלום ב'פילפוליטיקה' ונשאל תחילה על יחסיו עם שר הביטחון והאם יש לכך השפעה: "מערכת היחסים שיש לי עם גנץ זה לא מהתקופה האחרונה. אני מעריך אותו כאדם ופוליטיקאי הגון", פתח ח"כ אשר. "הוא תמך בנושא של הפיצויים למירון והפעיל את כל כובד משקלו בעניין".

הוא נשאל האם הייתה לו או לחבריו השפעה על טיוטת חוק הגיוס: "לגבי חוק הגיוס אני לא מכיר את מה שאמרת. אנחנו חושבים שהחוק הזה הוא רע ושבכל הנושא הזה – המדינה רוצה דבר אחד ואנחנו לא חלק מהעניין הזה".

הוא הבהיר: "כל עוד שזה לא מגיע לועדת הכנסת אנחנו בשלב שאנחנו לא בעניין. אנחנו לא בקואליציה ולא בממשלה ולא מחויבים להביא חוק. מי שצריכים לעשות את זה זו הממשלה. כשהנושא יגיע לכנסת נאמר את מה שיש לנו. אני לא חושב שיכול לצאת חוק טוב בסיטואציה הקיימת. אבל אנחנו לא מעורבים בטיוטה שיש כרגע".

הוא נשאל האם תהיה אחדות דעים בנוגע לכך ביהדות התורה: "ודאי שנהיה מאוחדים נגד זה. נעשה כל מה שצריך לעשות בעניין הזה".

אשר התייחס למהומה שפרצה השבוע במליאת הכנסת בהצבעה על חוק החשמל ואמר כי בנט איבד שליטה: "הוא איבד שליטה. זו התנהגות קטנונית שלא מתאימה לאדם במעמדו. אני לא חושב שראינו מעולם ראש ממשלה שמתנהג ככה. הוא כנראה נקלע לאיזו סיטואציה שהוא היה צריך להראות לחברי מפלגתו שהוא תומך בהם. הם באמת מסכנים שהם סופגים את הביקורת והם עצמם לא שלמים עם המהלך הזה".

אשר נשאל לגבי ההתבטאויות החריפות שנשמעות מעת לעתה מפי חברי האופוזיציה כלפי הממשלה: "לא תמיד הייתי מסכים להתבטאויות של אייכלר למשל וגם היום אני לא מסכים עם התבטאויות של אחרים. אבל לפעמים יש דימויים שכן אפשר לומר אותם וזה מגיע באמת מכאב ורק בגלל עזות המצח שלהם (של הממשלה). הם מביאים את זה על עצמם".

אשר הבהיר כי כשצריך הם מקיימים שיח עם השרים אך לא מנהלים משא ומתן על דברים עקרוניים: "אנחנו עובדים בכנסת ועובדים מול שרים אבל לא באים מנקודת משא ומתן. אנחנו לא מוכנים לעשות דברים בניגוד להשקפת עולמנו. הוויכוח הוא לא תקציב או איכות חיים של המגזר החרדי אלא ויכוחים ערכיים על דמותה של מדינת ישראל. בשביל מיליארד שקל להופעות בערים החרדיות אסכים שגויים יהיו יהודים?"

"אנחנו לא רק צועקים", הדגיש אשר. "יש הרבה מאוד דברים שאנחנו עושים. הכל זה סל כלים לשם מטרה אחת. גם הצעקות וגם הלחישות, הדיבורים ופגישות המסדרון – הדברים האלה פועלים. אם אתם רוצים הוכחה לכך ניקח את מה שהיה ב-2015. ממשלת האחים קרסה לבסוף. הכנו כל הזמן בברזל החם. אנחנו לא באים לכנסת רק כדי להיות בקואליציה ולהתחלק בשלל".

"הממשלה הזו מנסה להפוך את המדינה למשהו אחר", מזהיר אשר. "לפרק את כל הכלים הממלכתיים. תמיד היה לנו ויכוח עם הדתיים לאומיים לגבי כל המוסדות הממלכתיים – היום אנחנו רואים שאותם אנשים עם כיפות סרוגות מנסים לפרק כל דבר ממסדי".

"אמרתי לשר כהנא 'הפכת להיות ממוביל למובל'. נתנו לשונאי דת את ההובלה בנושאי היהדות. לא ירחק היום שהממשלה הזו תיפול בסוף", מסיים אשר בנימה אופטימית.