שפעת היא לא קורונה, אבל גם לא הצטננות

    עפר גדנקן No Comments on שפעת היא לא קורונה, אבל גם לא הצטננות

    מהם תסמיני שפעת ואיך מתמודדים עם שפעת באמצעים טבעיים? תשובות לשאלות שמטרידות אותנו בחורף, גם בעידן הקורונה!

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הקורנה השתלטה עלינו, ובזמן שאנחנו נעים מסגר לשגרה, ממתינים לחיסון נוסף שיחלץ אותנו מהנגיף המתעתע הזה, כמעט שכחנו שהחורף מביא איתו מחלה נוספת, שיש שנים בהם היא לא פחות מטרידה ממגפת הקורונה: מגפת שפעת.

    שפעת והצפות הן שתי תופעות שפוקדות אותנו בכל חורף, ולמרות שהן צפויות – הן תמיד מפתיעות אותנו מחדש בעוצמתן. בעוד שאת התופעה השנייה אנחנו יכולים לנסות לפתור מבעוד מועד, שפעת היא סוג של חידה, שמיטב המוחות והחוקרים מנסים לפענח מדי שנה.

    בעידן שבו אומרים לנו ש”קורונה היא רק שפעת”, חשוב להבין ש”שפעת היא לא הצטננות” ושגם שפעת היא לא תענוג גדול, בלשון המעטה: זו מחלה שיכולה להיות קשה, ואפילו לסכן חיים. תסמיני שפעת כוללים חום גבוה, כאבי שרירים, כאבי גרון, כאבי ראש, נזלת, שיעול, חולשה והרגשה כללית רעה. הסיבוכים עלולים להיות קשים: דלקת ראות, דלקת בסינוסים, דלקת של שריר הלב ועוד.

    הנה כמה צמחי מרפא ותוספי תזונה שעשויים להועיל בהתמודדות עם שפעת:

    ויטמין C: אחד הוויטמינים החיוניים ביותר למערכת החיסון בזכות היותו נוגד חמצון חזק. כמו כן, ויטמין C  מסייע בספיגת ברזל. יש הגורסים כי נטילה של כמויות גדולות של ויטמין C (כ-500-1000 מ"ג ביום) עשויות למנוע הידבקות בשפעת, ואף עשויה לסייע בקיצור המחלה.

    אכינצאה: צמח מרפא שנטילתו עשויה לשפר את התמודדות מערכת החיסון עם מחלות החורף ולהגביר את ייצור ופעילות תאי הדם הלבנים. אכינצאה ניטלת בכמוסות לבליעה, ככדורים למציצה או בסירופ לשתייה.

    פרופוליס: רכיב כוורת המיוצר על ידי דבורים ומכיל חומצות שונות, נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים. בזכותם, פרופוליס עשוי לסייע להגנה מפני שפעת וזיהומים נוספים אפשר ליטול תכשירי פרופוליס כתרסיסים, ככדורים לבליעה, כרוניות או סוכריות למציצה וכנוזל.

    אסטרגלוס: צמח מרפא שעשוי לסייע לפעילות מערכת החיסון ולהתנגדותה לנגיפים שונים. התכשירים מופקים כתמצית משורש הצמח, וניתן ליטול אותם בכמוסות לבליעה או בטיפות.

    סמבוק שחור: צמח מרפא שעשוי להמריץ את פעילות מערכת החיסון ולהקל על כאבי גרון וחום. משתמשים בפרחי סמבוק שחור כחליטות וככמוסות לבליעה.

    בנוסף, חליטות ומשקאות שמכילים תבלינים: קינמון, ציפורן, הל, ג’ינג’ר וכורכום נתפסים ברפואה העממית כתבלינים שעשויים לסייע בהקלה על מחלות חורף ובמיוחד על מחלות בדרכי הנשימה, הצטננות, שפעת ונזלת ואותם ניתן לצרוך כחליטות תה, כמוסות או אף כתבלינים עצמם.

    התוכן מוגש באדיבות 'אלטמן בריאות' הפועלת שנים רבות במקצועיות ובאחריות על מנת לספק לכלל הציבור מגוון פתרונות בריאותיים אשר ישתלבו בשגרת החיים ויסייעו להיטיב עם הגוף במצבי חיים שונים ולאורך מעגל החיים.



    0 תגובות