אמסלם יוזם: כל חייל משוחרר יקבל דונם אדמה בנגב בחינם למגורים

    איתי גדסי 1 Comment on אמסלם יוזם: כל חייל משוחרר יקבל דונם אדמה בנגב בחינם למגורים

    על פי הצעת החוק שהניח ח"כ דוד אמסלם על שולחן הכנסת, כל חייל משוחרר מצה"ל יוכל לקבל דונם אדמה בחינם בנגב לצורך יישוב הנגב והפרחתו

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע המאבק בין הבדואים לרשויות המדינה על האדמה הנגב שהולך וגובר ביתר שאת בשנה האחרונה, חה"כ דודי אמסלם הניח היום (שלישי) על שולחן הכנסת את הצעת החוק לעודד התיישבות יהודית בנגב והטבות למשרתים בצה"ל על פיו כל חיי משוחרר יקבל אדמה בחינם בנגב.

    בהצעת החוק מוצע שמדינת ישראל תרשום על שמו של כל חייל משוחרר 1 דונם קרקע בנגב בתוך שלוש שנים מיום סיום השירות הצבאי ו/או הלאומי שלו. מי שיהיו אמונים על ביצוע החוק הם מנהל מקרקעי ישראל.

    את החוק יזם חה"כ אמסלם בעקבות הרעיון מתוך ספרו "לא נולדתי לאמא פולנייה" של גבי קדוש, רה"ע אילת לשעבר והיועץ לענייני התיישבות של רה"מ לשעבר בנימין נתניהו, שבו יש פרק שמוקדש לנושא חשוב זה.

    לדברי חה"כ אמסלם, "מדובר פשוט בצו השעה – מבחינתי הסדרת הקרקעות בנגב כך שיגיעו לחיילי צה"ל כ"מענק שיחרור" עונה על סדרי העדיפות, למי מיועדים הקרקעות בנגב, וביצוע המשימה הלאומית ליישוב הנגב, פריחתו ושגשוגו. חייל משוחרר שמתיישב בנגב עדיף על כל פולש ושודד קרקע בדואי" אמר אמסלם.



    1 תגובות

    מיין תגובות