- רדיו קול חי - -

ניצחון לעבאס: הנטיעות נעצרות ״לצורך הסדרה״

לאחר דיונים ממושכים  בממשלה בראשות נפתלי בנט והאיומים של סיעת רע"מ המחזיקה אותה הוחלט על הפסקת נטיעות זמנית בנגב לצורך הסדרת העניין. כל זאת לנוכח העימותים האלימים עם כוחות המשטרה שהקפיצו את סיעת רע"מ שהגנה על פורעי החוק הבדואים בנגב והודיעה כי לא תצביע עם הקואליציה עד לעצירת השתילה.

מ"הליכוד" נמסר כי עצירת הנטיעות הינה המשך מכירת החיסול של הנגב לתנועה האיסלאמית, זמן קצר לאחר שהממשלה העבירה את ״חוק החשמל״. ממשלת נתניהו מעולם לא הסכימה להפסיק נטיעות מול אלימות. לא רק שממשלת נתניהו לא הפסיקה את הנטיעות, היא אף הרחיבה אותן באופן חסר תקדים, כולל הגדלה של כ-3000 דונם בשנת 2021.

עוד נחשף כי לראשונה בתולדות המדינה ממשלת נתניהו אישרה תכנית לאומית לנטיעות ענק בנגב שתוקצבה ב-150 מיליון ש״ח ואף הוקצו לנטיעות בנגב 15 אלף דונם בין השנים 2021-2017 כדי לשמור על אדמות המדינה. גם במקרים בודדים של מחלוקות עם ארגוני איכות הסביבה ונציגי הבדואים על שטחים נקודתיים – נמשכו הנטיעות מטרים ספורים ליד שטחים אלה, וכעבור כמה ימים, לאחר שלא הושגו הבנות – נמשכו הנטיעות גם בתוך השטח עצמו.

לדבריהם, ממשלות נתניהו מעולם לא הפסיקו את הנטיעות מול הפגנות אלימות ועימותים עם כוחות הביטחון. בניגוד לבנט ושותפיו שהבעירו את השטח תוך יומיים ונכנעים לרע״מ ולתנועה האיסלאמית, ראש הממשלה נתניהו נטע בנגב אלפי דונמים תוך שמירה על השקט והסדר הציבורי.

חשוב לציין כי מעשה הנטיעות שעוררו סערה אסור על פי דעת תורה בשל שנת השמיטה ואיסור הנטיעות בארץ ישראל. ובסיעות החרדיות גינו את המעשה שנעשה בניגוד להלכה.