מצלמות הגוף של השוטרים יתעדו הפגנות והתיעוד יהיה נגיש לציבור

    איתי גדסי No Comments on מצלמות הגוף של השוטרים יתעדו הפגנות והתיעוד יהיה נגיש לציבור

    הצעת החוק של ח"כ אחמד טיבי עברה טרומית בכנסת, למרות שלא זכתה בתמיכה של הממשלה. על פי הצעת החוק כל הפגנה תתועד במצלמות הגוף של השוטרים והתיעוד יהיה נגיש לטובת הציבור

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קידום זכויות האזרח בישראל: אף שלא זכתה לתמיכת הממשלה, מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק על חובת שימוש במצלמות גוף בעת הפגנה, של חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסאמה סעדי.

    46 חברי כנסת תמכו בהצעה מול שני מתנגדים כאשר חברי הקואליציה לא השתתפו בהצבעה. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע איזו ועדה תכין אותה לקריאה ראשונה.

    על פי החוק, כל שוטר הממלא תפקידו בעת הפגנה, ישתמש במצלמת גוף לשם תיעוד האירועים. עוד מוצע כי התיעוד יישמר, יהיה נגיש לציבור, ובמקרה שבו הוגשה תלונה על אלימות שוטר – יימסר לגורם התובע, ונטל הראיה יהיה על המשטרה.

    בדברי ההסבר להצעה נכתב: "היעדר ההסדרה של הנושא בחקיקה ראשית הביאה לכך שההוראות בהקשר זה נקבעו במדרג נורמטיבי נמוך: הנחיות פנימיות של היועץ המשפטי לממשלה ושל המשטרה".

    עוד צוין, "בשנים האחרונות אנו עדים ועדות לשימוש תכוף בכלים לא-מידתיים לפיזור הפגנות, כאשר ברובו כוון נגד קבוצות מוחלשות ומיעוטים פוליטיים, חרף ההתנגדות המתמשכת מטעם ארגוני החברה האזרחית אשר הדגישו את הסכנה הפיזית והבריאותית שנשקפת למפגינים משימוש בכלים אלו".

    על פי דברי יוזמי החוק, "עצם העברת החוק האמור בהליך החקיקה המלא של הכנסת יעורר דיון ציבורי נרחב ונדרש בהקשר של הסמכויות שניתנות לשוטרים בעת פיזור הפגנות. בנוסף, קביעת הנושא בחקיקה ראשית ומשנית מסודרת תקל על הציבור לדעת את זכויותיו בעת מימוש חופש המחאה".



    0 תגובות