- רדיו קול חי - -

התקפלות הממשלה בפני הבדואים; עבאס: "אנחנו הגורם הפוליטי החזק בישראל"

צילום: פלאש 90

על רקע ההתקפלות המפוארת של ממשלת בנט בפני ערביי הנגב הבדואים, בגלל האלימות הקשה בה נקטו בחלקם כלפי השוטרים ואנשי קק"ל, עבאס אמר לתומכיו בשידור זום כי רע"מ היא כיום הגורם הפוליטי החזק בישראל.

על פי דברי מקורבי השר מאיר כהן האחראי על ההסדרה בנגב, היום יסתיימו נטיעות קק"ל בנגב, ולאחר כך יהיה מו"מ ללא התחייבות לחזור ולהמשיך את הנטיעות. גורמים בקואליציה טוענים כי ממילא היה מדובר ביום אחרון של הנטיעות, מנגד גורמים בקק"ל טוענים כי מדובר בעבודת נטיעות שהייתה אמורה להתפרס על פני שבועות רבים.

יו"ר רע"מ חבר הכנסת מנסור עבאס כתב בתגובה: "אין מנצחים ומפסידים, כולנו ביחד כאזרחים ננצח כאשר ניטע תקווה ונתן לתושבי הנגב לחיות ולהתפרנס בכבוד" טען עבאס.

לדברי עבאס, "ההסדרה בנגב היא אינטרס של כולנו, יהודים וערבים, נקדם בהדברות שתביא להסכמות מקובלות".

עבאס האשים כי "ממשלות ישראל נכשלו בטיפול בסוגיות הנגב, ביחד נשקם את מרקם היחסים והנגב יפרח וישגשג לטובת כולנו".

סגן השר יאיר גולן שוחח עם בדואים תושבי הפזורה והתייחס לשר השיכון אלקין האחראי על הנטיעות והבהיר להם כי אינו יכול לעשות כולם, "יש מי שירגיע אותו, תזכרו שאין לו כוח בממשלה. אם מחר בבוקר אנחנו אומרים לו חביבי אתה לא עוצר את זה, אנחנו מחר לא נצביע יותר (מחיאות כפיים נשמעות לגולן) עם החוקים של הממשלה".

גולן אמר לתושבי הפזורה הבדואית, "יש לכם היום כוח בממשלה שבחיים לא היה לבדואים בנגב. לא רק רע"מ. מר"צ תשמור על האינטרסים שלכם, אני מקווה שגם העבודה. אני יכול להגיד לכם שמאיר כהן מיש עתיד הוא איתכם. אלון שוסטר מכחול לבן איתכם. הקמנו לובי חקלאי בכנסת. בלמנו את כל המהלכים של פורר וליברמן. אז למה שלא נבלום את אלקין, מה הבעיה? צריך לעבוד חכם".

גולן הוסיף, "תעשו מה שצריך בשטח, יש לובי חזק מאוד בעד הבדואים בתוך הכנסת. תנו לו לעבוד. אני הופתעתי מזה, לא ידעתי שהטרקטורים עולים לשטח היום בבוקר. לא מכיר את זה".

צילום: פלאש 90

 

בתוך כך, בהמשך לפרעות אמש ע"י הבדואים תושבי הפזורה נגד כוחות משטרה ואנשי קק"ל, היום (רביעי) לוחמי יחידת יואב ולוחמי מג"ב של משטרת ישראל, איבטחו במהלך היום את פעילות הקרן הקיימת לישראל באזור מולדה שבדרום.

במהלך הפעילות נעצרו 16 חשודים בידוי אבנים לעבר השוטרים והפרת הסדר והם הועברו לחקירה. במהלך הפרעות האלימות, נפצעו 5 שוטרים באורח קל, 4 מהם נזקקו לטיפול רפואי בבית החולים ושוחררו בסיום. בנוסף, נפצע (קל) פקח הסיירת הירוקה.

מהמשטרה נמסר: משטרת ישראל רואה בחומרה את אירועי הפרת סדר ונסיונות למנוע ולפגוע בפעילות חוקית של גורמים שונים ותפעל למצות את הדין עם פורעי החוק.

צילום: דוברות המשטרה