בדיקה: הקצינים יצאו ללא תיאום לאתר מכשור לראיית לילה שנגנב

    קובי פינקלר No Comments on בדיקה: הקצינים יצאו ללא תיאום לאתר מכשור לראיית לילה שנגנב

    צה"ל מינה את האלוף במיל' נועם תיבון לעמוד בראש צוות של ועדת בדיקה לחקר אסון הבקעה הלילה, בו נהרגו שני הקצינים רב-סרן איתמר אלחרר ז"ל ורב-סרן אופק אהרון ז"ל בבקעה. מהפרטים החדשים שנחשפים, מתברר כי הקצינים יצאו לאתר מכשור לראיית לילה שנגנב מהבסיס לילדה קודם

    זירת האירוע צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צה"ל מקים ועדת בדיקה בראשותו של האלוף במיל' נעם תיבון, אלוף פיקוד המרכז לשעבר לבדוק את אירועי הלילה, במהלכם נהרגו שני קציני צה"ל רב-סרן איתמר אלחרר ז"ל ורב-סרן אופק אהרון ז"ל, שנהרגו מאש לוחם היחידה בשל טעות בזיהוי בבסיס בבקעת הירדן.

    אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס סיפר על הרקע לתקרית: "קצין שיצא לבדוק גניבת מכשיר ראיית לילה נתקל בשני קצינים חשב שהם מחבלים וירה בהם מטווח קרוב".

    האלוף סיפר על השתלשלות האירועים הטראגיים: במרחב נבי מוסא יש סוללות של מטווחים ולידם מספר אהלים. לילה לפני כן נגנב ליחידה מכשיר ראיית לילה והמפקדים מחליטים לבדוק את האירוע.

    מהמאהל יוצא קצין כדי לחפש את המכשיר שנגנב להם. כשבאותה שעה וללא תיאום ביניהם יוצאים עוד שני קצינים לשטח, כדי לבדוק גם הם את נושא גניבת המכשיר. במרחק של כ 200 מטר הם מזהים דמות חשודה ומתקדמים לכיוונה.

    באותה שעה, הקצין שיצא לבדו ראה דמויות חשודות ורצה גם הוא למצוא את הגנב, הקצין סורק את המרחב ולא מוצא כלום בשטח.

    לפתע, הוא שומע רעש מאחוריו, הקצין בטוח שמדובר בכח אויב והוא פותח באש לעבר שני הקצינים שנהרגים כתוצאה מאותה טעות קשה בזיהוי.

    בתגובה, הכוח שמבין את הטעות הנוראית הזעיק כוחות רפואה והם קבעו את מות הקצינים במקום.



    0 תגובות