בית שמש • האנגלוסכסים עם אבוטבול

    דוד קורצווייל 1 Comment on בית שמש • האנגלוסכסים עם אבוטבול
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רמת בית שמש שהפכה בשנים האחרונות להיות היעד המבוקש ביותר עבור ציבור עולים חדשים מארה"ב ואירופה, מאכלסת קהילות רבות של דוברי אנגלית, שביחד הם מהווים ציבור איכותי המונה אלפי משפחות, וכפי המסתמן המגמה הזו רק תתרחב ככל שרמת בית שמש תתרחב ויבנו בה פרוייקטים נוספים.

    השבוע נפל דבר ברמת בית שמש, כאשר ראשי הקהילה הגיעו לסיכומים ברורים עם ראש העיר משה אבוטבול על יצירת גשר בין העירייה לבין ציבור דוברי האנגלית ברמת בית שמש, במגוון של תחומים, נושאים וגם תחביבים.

    מי שעומד מאחורי הסיכום המבורך, הם פורום ראשי הקהילה, מספר עסקנים ידועים ובעלי שם ברמת בית שמש שמאחוריהם עבר עשיר של עשייה למען הקהילה, ואלו לאחר שישבו עם ראש העיר משה אבוטבול, הגיעו לסיכומים מפורטים וחתימה על 'כתב אמנה' של שיתוף פעולה בין שני הצדדים, כאשר ראשי הקהילה יפעלו למען הגברת התמיכה במועמדותו של משה אבוטבול לכהונה נוספת בראשות העיר, ואילו ראש העיר מצידו יגביר את שיתוף הפעולה עם בני הקהילה, ויפעל להנגשת השירות לציבור דוברי האנגלית.

    אחד הסיכומים המרכזיים, הייתה מינויו של ד"ר אפרים רוזנבאום ליועץ בכיר לראש העיר לענינ י הקהילה האנגלוסכסית. ד"ר רוזנבאום אדם מוכר ביותר ברמת בית שמש, בעל ניסיון עשיר, תבונה רבה, וגם מעורבות רבה בקהילה, והוא זה שינווט מעתה את כל הנושאים הקשורים לציבור דוברי האנגלית ברמת בית שמש.
    לצידו של ד"ר רוזנבאום יפעל הפורום של ראשי הקהילה, ובשאלות מרכזיות כמו נושאים כלל-ציבורים, מוסדות וקהילות, יפעלו במשותף יחד עם ראש העיר משה אבוטבול להוביל הישגים עבור תושבי השכונה.

    יחד עם כל העושים במלאכה, תוקם בעירייה מחלקה מיוחדת עבור דוברי האנגלית, מחלקה שיהיו בה לפחות שני עובדים במשרה מלאה, ואלו יהיו לעזר רב עבור ציבור דוברי האנגלית בשעה שהם נדרשים לשירותי העירייה.

    בטכס חתימת האמנה ציין ראש העיר משה אבוטבול כי גם בקדנציה הראשונה ליבו היה קשוב לצורכי דוברי האנגלית ברמת בית שמש, ולכך מינה את הרב ישראל סילברסטיין לרכז את פניית הציבור של דוברי האנגלית, וכן מינה מהנדסת בכירה דוברת אנגלית באגף ההנדסה בכדי שתרכז את כל הבקשות של ציבור דוברי האנגלית.

    "לכבוד היא לבית שמש שהיא הפכה להיות יעד מבוקש עבור יהודים יקרים מחו"ל שמבקשים לעלות לארץ ישראל, זו מגמה שמתחזקת כל הזמן ורק מראה כי שמה הטוב של בית שמש יוצא לפניה בכל העולם, אך ללא ספק שעתה עם יצירת העוגנים עם קהילת דוברי האנגלית ברמת בית שמש, המגמה רק תתרחב, ומי שירוויח מכך יהיה לא רק ציבור דוברי האנגלית, אלא כלל תושבי בית שמש", אמר ראש העיר משה אבוטבול בעקבות חתימת האמנה.

    ראוי לציין כי מיד לאחר חג הסוכות החלו ברמת בית שמש במעשים בשטח, הוקם מטה דוברי אנגלית למען משה אבוטבול, מטה המורכב מאנשי מעש ומומחים ביחסי ציבור, ואלו פועלים בהרמוניה להרחיב את התמיכה של ציבור דוברי האנגלית למען משה אבוטבול, כאשר למרות הזמן הקצר הם כבר החלו גם בהוצאה לאור של חומר פירסומי איכותי בשפה האנגלית שקוצר תשבחות רבות.

    מעניין לציין כי מומחי הבחירות בבית שמש מצביעים על הצעד הזה שעשה ראש העיר משה אבוטבול להקים חזית אחת עם ראשי הציבור האנגלוסכסי ברמת בית שמש, כצעד בעל משמעות עמוקה ביותר, צעד שהופך כמעט את הבחירות למיותרות, שכן הוא מגביר את אחוזי ההצלחה של אבוטבול בצורה משמעותית ביותר.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ראשי הקהילה , בעלי שם
      ולא יכולתם לציין אפילו שם אחד
      מלבד אותו אדם שקיבל משרה (= כסף)