- רדיו קול חי - -

אירוע חטיפה בטקסס: מחבל פקיסטני חטף יהודים בטקסס

בית כנסת רפורמי בקולוויל בטקסס, באמצע טקס בר מצווה נכנס חמוש מוסלמי ממוצא פקיסטני לבית הכנסת ותפס את הרבאי וחמישה מתפללים כבני ערובה. החמוש טוען שיש לו פצצות במקומות לא ידועים.

על-פי דיווח ב-ABC אחותו של החשוד היא מחבלת מוכרת אשר כלואה בבסיס חיל האוויר קרסוול ליד פורט וורת' והוא דורש לשחרר אותה באופן מיידי. בשיחה טלפונית עם מפקד היחידה לחילוץ בני ערובה, הוא אמר כי הוא כועס שאחותו בכלא ולא נותנים לו אפילו להיפגש איתה.

שר החוץ יאיר לפיד דיבר עם ליביה לינק הקונסולית של ישראל ביוסטון, שנמצאת בדרכה לזירת האירוע, וקיבל עדכון במתרחש בשטח. "אנחנו עוקבים מקרוב על מצב בני הערובה ונמצאים בקשר הדוק עם רשויות החוק האמריקאיות" אמר השר.

החוטף דורש להיפגש עם אחותו שבכלא וגם שתשוחרר. אחותו, ככל הנראה היא מדענית שהורשעה הורשעה בבית המשפט בארה"ב בגין רצח סוכן FBI וחייל ונידונה ל-86 שנות מאסר.

רוברט זינגר, יו״ר המרכז לאימפקט יהודי הפועל למען יהדות התפוצות בעולם: אנחנו אסירי תודה על המבצע ההרואי של כלל גורמי האכיפה, שפעלו ללא הפסקה על מנת להבטיח את שחרורם של בני הערובה בבית הכנסת ״בית ישראל״ בטקסס. אירוע זה מתווסף לאירועי אלימות אנטישמים רבים, המתרחשים בכל יום כנגד הקהילה היהודית בעולם. עלינו לפעול בכל דרך על מנת למגר התופעה זו ולאפשר להם לחיות את חייהם בשקט בבטחה.