פינוי משפחה בשיח ג'ראח: בני משפחה התבצרו על הגג עם בלון גז

    בנצי לייזרוביץ No Comments on פינוי משפחה בשיח ג'ראח: בני משפחה התבצרו על הגג עם בלון גז

    עם הגעת נציגי העירייה וההוצאה לפועל בליווי כוחות משטרה, החלו מספר צעירים להתבצר על בית מגורים עם בלון גז וחומר דליק והבעירו במקום מזרונים

    צילום: דוברות המשטרה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עיריית ירושלים בליווי כוחות משטרה הגיעה הבוקר (שני) לפנות משפחה בשכונת שמעון הצדיק (שיח ג'ראח). מדובר בקרקע שהופקעה ע"י הרשות המקומית לצורך הקמת מוסדות לימוד לטובת תושבי השכונה.

    צילום: דוברות המשטרה

    עם הגעת נציגי העירייה וההוצאה לפועל בליווי כוחות משטרה, החלו מספר צעירים להתבצר על בית מגורים עם בלון גז וחומר דליק והבעירו במקום מזרונים. צוות מו"מ של המשטרה פועלים במקום מול המתבצרים ומפרי הסדר במטרה לאפשר את מימוש הצו השיפוטי שניתן ע"י בימ"ש כחוק.

     כבר לפני כשנה, הורה בית המשפט המחוזי בירושלים למשפחה לפנות את המקרקעין המיועדים לצרכי ציבור, לטובת הקמת בית ספר לחינוך מיוחד בן 18 כיתות ו-6 גני ילדים, שאמורים לשרת את תושבי שכונת שייח ג'ראח וילדיהם. מאז מתן פסק הדין, ניתנו אין ספור הזדמנויות למשפחה למסור את המקרקעין בהסכמה, אולם הם סירבו לעשות כן, גם לאחר מתן ארכות, פגישות וניסיונות הידברות חוזרים ונשנים מצד עיריית ירושלים. לכן, עיריית ירושלים פעלה הבוקר כפי שהורה בית המשפט ומימשה את הצווים שהוציא בית המשפט.

    השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב: "אני עוקב אחרי המצב בשייח ג׳ראח. ‏בית המשפט קבע שמדובר בפלישה לא חוקית. השטח מיועד להקמת כיתות לימוד וגנים לחינוך מיוחד שהם לרווחתם של ילדי השכונה הערבים.

    "‏אי אפשר לאחוז במקל משני קצותיו – גם לדרוש שהעירייה תפעל לרווחת התושבים הערבים, וגם להתנגד לבניית מוסדות חינוך לרווחתם".



    0 תגובות