ישראל תרכוש שלוש צוללות מתקדמות מטיסנקרופ הגרמנית

    קובי פינקלר No Comments on ישראל תרכוש שלוש צוללות מתקדמות מטיסנקרופ הגרמנית

    משרד הביטחון ישראל ומספנת טיסנקרופ הגרמנית חתמו על הסכם לפיתוח וייצור של שלוש צוללות מתקדמות עבור זרוע הים הישראלית

    צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום תהליך תכנון ומשא ומתן בן כמה שנים, משרד הביטחון הישראלי, משרד ההגנה הגרמני וחברת טיסנקרופ סיכמו על פיתוח וייצור צוללות העתיד של זרוע הים הישראלית. על ההסכם חתמו היום (חמישי) מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל ומנכ"ל חברת טיסנקרופ הגרמנית, ד"ר רולף וירץ, במשרד הביטחון בקריה בת"א, בטקס מצומצם בהשתתפות מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה ובכירים נוספים.

    מדינת ישראל תרכוש שלוש צוללות מסדרה חדשה שתיקרא 'דקר', בהיקף של כ-3 מיליארד אירו. ממשלת גרמניה תממן חלק מההסכם באמצעות מענק מיוחד, בהתאם להסכם שנחתם בין המדינות בשנת 2017. ע"פ ההסכם, הצוללת הראשונה תימסר לזרוע הים בתוך כ-9 שנים. הצוללות החדשות יהיו מהמתקדמות מסוגן בעולם. ההסכם יכלול גם הקמת סימולטור ייחודי בישראל, חבילת תמיכה לוגיסטית ואספקת חלפים.

    ההסכם כולל גם הסכם רכש גומלין בהיקף של למעלה מ-850 מיליון אירו. ההסכם שנחתם מול הרשפ"ת במשרד הכלכלה כולל רכש מתעשיות ישראליות, בהן גם תעשיות ביטחוניות, בהיקף של מאות מיליוני אירו, שיניב ידע, פתיחת שווקים בחו"ל, הכשרות מקצועיות, תעסוקה והתפתחות טכנולוגית למשק ולמערכת הביטחון. מדובר בהסכם מפורט, שבו מרכיבי ההשקעה והרכש סוכמו מראש.

    ההסכם עם החברה Thyssenkrupp Marine Systems (TKMS) הובל ע"י משרד הביטחון – מנה"ר ואגפי הכספים, התקציבים, הביטחון והיועץ המשפטי, בשיתוף פעולה הדוק עם צה"ל וזרוע הים, משרד ראש הממשלה, משרד האוצר ומשרד הכלכלה והתעשייה.

    שר הביטחון בני גנץ: "רכש שלוש צוללות מבצעיות, מהשורה הראשונה, מצטרף לשורה של צעדים שאנו מקדמים בשנה האחרונה בהצטיידות והתעצמות צה"ל והמוכנות המבצעית לכל זירות המלחמה. אני מבקש להודות לממשלת גרמניה על הסיוע בקידום העסקה ועל תמיכתה ומחויבותה לביטחון ישראל. אני בטוח שהצוללות החדשות, ישדרגו את יכולות חיל הים, ויסייעו בשמירה על העליונות הביטחונית של ישראל במרחב".



    0 תגובות