לאחר שלא הצליחה לשבור את הגוש: הסכמות בין בלוך לדגל ושלומי אמונים

    אבי יעקב No Comments on לאחר שלא הצליחה לשבור את הגוש: הסכמות בין בלוך לדגל ושלומי אמונים

    לאחר שפיטרה את חברי המועצה של ש"ס, דגל התורה, הליכוד ושלומי אמונים, העבירה הצעת מחליטים על גובה חצי מיליארד לטובת העיר בית שמש, ראש העיר עליזה בלוך הגיעה היום להסכמות עם נציגי דגל, שלומי אמונים והליכוד לחזרה לקואליציה

    עיריית בית שמש צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    12:35
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הזדמנות נפלאה לשינוי שיביא ברכה גדולה • הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי נתק, שוב מגעים מתקדמים בבית שמש לכניסה לקואליציה. דגל התורה, הליכוד ושלומי אמונים נפגשו הערב (חמישי) עם ראש העיר עליזה בלוך, בתום הפגישה הצדדים הגיעו להסכמות וככל הנראה בשבוע הבא יחתמו ההסכמים על כניסה לקואליציה.

    כזכור, לאחר שהעבירה הצעת מחליטים בסכום של כחצי מיליארד שקלים שיועברו מכל משרדי הממשלה לעיר בית שמש, נפנתה ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך לבעיותיה הפנימיות לאחר שהבינה כי תתקשה לנהל את העיר ואת צרכיה ותקציביה עם אופוזיציה כל כך מלוכדת ולעומתית.

    לפני למעלה מחצי שנה פיטרה בלוך את רוב חברי המועצה שבקואליציה שלה, קואליציה מקיר לקיר, שהיוו למעשה את רוב חברי מועצת העיר.

    הפיטורין היו בקול תרועה רמה בהודעה פומבית לתקשורת. לאחר שהאחרונים התאחדו לבלוק משותף של כל המפוטרים ובהם: יהדות התורה, חלקים מאגודת ישראל, וסיעת הליכוד – הם הצליחו לחסום כמעט כל מהלך אפשרי של בלוך ואף לאיים על ראשה בהדחה שתוביל את העיר לוועדה קרואה.

    לאחר ניסיונות של שבירה וייבוש בחוץ הבינה ראש העיר עליזה בלוך כי היא לא תצליח לשבור או להפריד את הגוש, או אז היא גמרה אומר בנפשה להכניס את כולם בחזרה לקואליציה בדיוק כמו שהיה לפני שפיטרה אותם.

    ניתן לומר כי למרות כניעתה לגוש המפוטרים, בלוך הרוויחה כי לפחות הצעת המחליטים הגדולה נרשמה על שמה. ההצעה, אותה הובילה מול ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת הפנים איילת שקד, ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער. האחרונים באו לביקור בעיר והבטיחו לסייע לתקצובה הביאו את ההצעה הזו אל שולחן הממשלה לפני ימים ספורים.

    חשוב לציין כי עם העברת הצעת המחליטים תקף איש הליכוד ומהחותמים על ההסכם עם ראש העיר, ממלא מקום וסגן ראש העיר משה שטרית את ההצעה העלובה:

    לדבריו: "לפני 5 שנים סיעת הליכוד יזמה רעיון להצעת מחליטים עבור העיר בית שמש. זה היה רעיון מהפכני. המטרה הייתה לשפר משמעותית את התנאים איתם אנחנו עובדים. דיברנו על מיליארדים. אזור עדיפות לאומית. מוסד אקדמי. משיכת אוכלוסיות ציוניות חזרה לעיר בית שמש".

     



    0 תגובות