התגובות בעד ונגד המתווה במערכת החינוך: "לבצע בדיקות רוק יומיות"

    צבי טסלר No Comments on התגובות בעד ונגד המתווה במערכת החינוך: "לבצע בדיקות רוק יומיות"

    עמותת "מדעת" יצאה נגד ההחלטה של שרת החינוך ושר הבריאות לבטל את הבידודים בעת חשיפה למאומת, מנגד איגוד רופאי הרפואה הציבורית תמכו במהלך

    כיתת לימוד צילום: פלאש 90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הודעת ראש הממשלה, שר הבריאות ושרת החינוך הערב (חמישי) על ביטול הבידודים במערכת החינוך בעת חשיפה למאומת, עמותת "מדעת" מסרה בתגובה כי "ביטול הבידודים ללא מנגנוני הגנה אחרים מפקיר את ילדינו – יש לערוך בבתי הספר בדיקות רוק יומיות ולתת פתרונות לילדים ממשפחות בסיכון מוגבר".

    בעקבות ביטול הבידודים עמותת מדעת קוראת לתת הגנה משמעותית לתלמידים בפני תחלואה קשה, ובכלל זה בדיקות רוק יומיות בשיטת PCR (שהן מדוייקות יותר ופחות פולשניות), למידה בקפסולות לצד אספקת מערך לימודים ארצי דרך אמצעי התקשורת שיתן מענה הן לתלמידים שמעדיפים שלא להיבדק והן לתלמידים במשפחות בסיכון מוגבר.

    אדוה לוטן, יו"ר עמותת "מדעת" אמרה: "אומיקרון הוא וריאנט אלים פחות מזה שקדם לו, אך זה לא הופך אותו לנטול סיכונים, בעיקר בגלל היותו מאוד מדבק ויש להתייחס אליו כאל איום קיים ומשמעותי. יש לזכור שישנם גם סיכונים ארוכי טווח שהמחלה נושאת, בפרט בילדים, כולל סיכונים פוטנציאליים שאינם ידועים".

    עוד הוסיפה, "הבידודים התכופים במערכת החינוך אכן מקשים על ההתנהלות השוטפת, אולם ההחלטה על הביטול המיידי שלהם מבלי להמתין לדעיכה של הגל הנוכחי מורידה את אחד האמצעים הבודדים המאפשרים נכון להיום להגן על אוכלוסיית התלמידים, המורים ובני משפחותיהם. המדיניות שמאמצת הממשלה נכון להיום היא מסוכנת וחסרת אחריות. במקום לבטל את הבידודים במערכת החינוך מבלי לנקוט באמצעים מתאימים, על המדינה לעבות את מנגנוני ההגנה לתלמידים ולכלל אזרחי המדינה".

    מנגד, באיגוד רופאי בריאות הציבור מברכים על החלטת הממשלה לשנות את מתווה הבדיקות ולבטל ההסגר למגעים לילדים כך שיתאפשרו לימודים רציפים עם הקורונה.

    לדבריהם, "מתווה זה, ברוח הצעת האיגוד מלפני שבוע, דומה למודל במדינות אחרות, ומאזן נכונה בין הצורך במסגרת לימודים יציבה בצד צמצום הסיכון מהקורונה. המבחן של כולנו, של המערכת ושל הציבור, יהיה בביצוע ובמענה למקרים חריגים כולל ילדים ומורים בסיכון גבוה. יש לבחון צעדים כדוגמת חלוקת מסכות N95 לילדים בסיכון גבוה".

    עוד הוסיפו כי "במקביל, יש לבחון כל העת באופן מקצועי שינויים נוספים במדיניות בהתאם לאסטרטגיה של חיים עם הקורונה, לרבות נושא התו הירוק והתועלת בהסגר למגעים מבוגרים".



    0 תגובות