ד"ר איתי קורזון: "בארבעים השנים האחרונות יחסית לא היו רעידות"

    אסתי פלד No Comments on ד"ר איתי קורזון: "בארבעים השנים האחרונות יחסית לא היו רעידות"

    ד"ר איתי קורזון חוקר סיכונים גיאולוגים בריאיון ל"מהדורה המרכזית" הסביר כי אזור צפון בית שאן היה שקט בארבעים השנים האחרונות יחסית, שתי הרעידות האחרונות זה אירוע חריג אך לא נדיר. ד"ר קורזון קרא לחזק את המבנים באזור טבריה ובית שאן

    צילום: פלאש 90
    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רעידות האדמה בצפון ישראל: ד"ר איתי קורזון חוקר סיכונים גאולוגים מהמכון הגאולגי, התראיין הערב (ראשון) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת בצלאל קהאן והסביר את האירועים האחרונים ואמר, "האירועים זה לא נדיר אבל כן חריג. באזור צפונית לבית שאן היה שקט, ולא היו רעידות כמעט בארבעים שנים האחרונות, קיבלנו מקבץ של 35 רעידות ושתי רעידות הורגשו בעוצמה של 3.5 ו-.3.7".

    ד"ר קורזון הסביר כי "זה מזכיר לנו שהמערכת דינמית אנחנו יושבים על קו השבר הסורי אפריקני. ההיסטוריה שלנו מספרת שפעם במאה שנה יכול לקרות רעידה חזקה שזה 6 ומעלה. אבל הרעידה יכולה להתרחש פעם במאה שנה ומאתים חמישים שנה ויום אחרי יום, זה סדר הגודל".

    לדבריו, "חלק לא קטן של בניינים דרושים חיזוק או תוכנית פינוי בינוי, לפני 20 שנה יצאו בתמ"א 38 אבל זה השתלם רק במרכז כלכלית. אין עדיין פיתרון. יש פתרונות שהולכים לאט ולא מתוקצבים כמו שצריך. חייבים לחזק מבנים באזור טבריה ובית שאן".

    על עוצמת הרעידות אומר ד"ר איתי, "רעידה של 3.5 עד 3.7 לא נראה בתים שקורסים. יכול להיות שנזק מצטבר אחרי כמה רעידות בטווחי זמן קרובים, יכולים לחומר להיחלש אבל צריך רעידות כל הזמן, אנחנו לא כרגע כאן".



    0 תגובות