בשורה: השלג הציף את אוצרות המקוואות | תיעוד

    אבי יעקב No Comments on בשורה: השלג הציף את אוצרות המקוואות | תיעוד

    המשקעים הרבים שהיו לאחרונה הגדישו במלוא עוזם את אוצרות המקוואות להם ייחלו המוצי"ם והרבנים הממונים על המקוואות בכל רחבי הארץ | משאבים רבים הושקעו בפיקוח על הכנת אוצרות המקוואות לקליטת הגשמים בהידור רב על ידי רבנים ומפקחי מקוואות מארגון 'טהרת ישראל' | צפו בתיעודים

    צילום: ארגון טהרת ישראל
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשקעים הרבים להם היינו עדים בעת האחרונה לא רק מילאו את מאגרי המים השונים בישראל למי שתיה והשקיה, אלא גם הגדישו במלוא עוזם את אוצרות המקוואות להם ייחלו המוצי"ם והרבנים הממונים על המקוואות בכל רחבי הארץ. 

    "ככלל, צריך לדעת שהכנת פיקוח ובניית מקווה דורשים יידע הלכתי ומקצועי רב" אומר לנו הגאון הרב עובדיה ועקנין שליט"א יו"ר ארגון טהרת ישראל, "ההנחיה על פי המסורת ההלכתית היא, כי בבניית מקוואות יש להתחשב בכל שיטות הראשונים גם אלו שלא נפסקו כלל להלכה, מפני שבכך 'תלויה טהרתן של ישראל' כלשון הפוסקים, ולכן בניית המקווה: בור הטבילה, האוצרות, המאגר, ומערך הצינורות, תעלות המשכה/מעבר דורשים מאמץ ופיקוח הלכתי צמוד ומדוקדק לכל אורך תכנון בניית המקווה טהרה" אומר הרב ועקנין.

    עוד הדגיש הרב: "כי אף מקוואות שתוכננו ונבנו ברמת הידור גבוהה ביותר נצרכים לפיקוח תמידי אחר התפעול היום יומי בבניין המקווה הטהרה הן בטיפול השותף של ריקון, ניקוי, יבוש, מילוי בורות טבילה, והן לעיתים רחוקות יותר כאשר ממלאים מחדש את האוצרות במי גשמים וכן כשעורכים בדיקות שנתיות לכשרות המקווה טהרה", והוסיף: "האתגר הגדול הוא במילוי האוצרות של מקוואות טהרה הנמצאים בדרום הארץ, שם כמות המשקעים פחותה פי כמה משאר חלקי הארץ. מסיבות אלו אנחנו מקפידים כי בדרום הארץ שטח גג המקוואות יהיה גדול יותר מאשר באזור המרכז והצפון" מסביר הרב.

    תכנית בניית המקוואות נדרשת להיות מותאמת ודינמית לפי זמני הגשמים והמשקעים. ההזדרזות לסיים את בניית האוצרות, ובניית מערך צינורות למעבר הגשמים המותאמת על פי כל דרישות ושיטות הראשונית אורכים זמן רב, ועל כן מושקעים מאמצים רבים להתאים את הבנייה בהתאם לחלון הזמנים של מי הגשמים. 

    כאשר בניית המקווה טהרה הוא בימות הקיץ, ההנחיה היא להקדים את כל העבודות הדרושות לבניית האוצרות קליטת ומעבר מי הגשמים, ולסיימם עוד בעונת החורף בכדי שבעת פתיחת המקווה בימי הקיץ יהיו מים כשרים ומהודרים להכשר המקווה טהרה. 

    הגאון הרב ועקנין מבקש ליידע את הציבור הרחב כי בכל שנה טרם כניסת מי הגשמים לאוצרות יש לוודאות כי המקווה אכן מוכשר ותקין מבחינה הלכתית, וכי יש מקוואות בהם אין פיקוח הלכתי צמוד והחשש והתקלות מצוי לצערנו הרב, ועל כן יש לכל מי שיש בידו בכדי לפעול למען טהרתן של ישראל לעשות למעלה מכוחו למען מטרה נעלית זאת. 

    בארגון טהרת ישראל מסכמים בסיפוק רב את ההכנות הרבות שנעשו לקליטת ואיסוף הגשמים הן בבניית אוצרות חדשים, והן בטיפול באוצרות ישנים החל משלב ריקון האוצרות מהמים הישנים שהיו בהם ועד מילוי סופי של האוצרות במי גשמים חדשים, והכן זכינו למשקעים רבים בעת האחרונה שמילאו והציפו את אוצרות המקוואות. 

     

     



    0 תגובות