ההנחות לנוסעי התחבורה הציבורית בערים החרדיות ובפריפריה – יבוטלו

    צבי טסלר No Comments on ההנחות לנוסעי התחבורה הציבורית בערים החרדיות ובפריפריה – יבוטלו

    על פי התכנית, ב-1 באפריל תחל רפורמה במסגרתה ייקבעו שלושה תעריפי נסיעות בלבד, עירוני, אזורי ובין עירוני. זאת במקום עשרות התעריפים השונים כיום בתחבורה הציבורית כשבערי הפריפריה ובחלק מהערים החרדיות תעריפי הנסיעות נמוכים משמעותית

    צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במשרדי התחבורה והאוצר מתכננים להוביל מהלך שבין היתר יוביל לעלייה של עשרות אחוזים בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית בפריפריה ובערים החרדיות. כך פורסם היום (רביעי) ב'דה מרקר'.

    על פי התכנית, ב-1 באפריל תחל רפורמה במסגרתה ייקבעו שלושה תעריפי נסיעות בלבד, עירוני, אזורי ובין עירוני. זאת במקום עשרות התעריפים השונים כיום בתחבורה הציבורית כשבערי הפריפריה ובחלק מהערים החרדיות תעריפי הנסיעות נמוכים משמעותית.

    על פי המצב כיום, תושבי הערים הגדולות משלמים 6 שקלים על נסיעה עירונית ו-4.8 שקלים לאחר הנחת הרב קו, אך יש ערים שנהנות מתעריפים מוזלים במיוחד ובהן הערים החרדיות: מודיעין עילית, ביתר עילית, אלעד, נתיבות, טבריה ואופקים, כאשר באותן ערם מחיר הנסיעה הוא 2.5 שקלים בלבד ובפועל 2 שקלים לאחר הנחת הרב קו.

    בנוסף, במסגרת התכנית הרפורמה שתחל כאמור ב-1 באפריל, במשרדי האוצר והתחבורה מתכננים לבטל את ההנחה של 50% לנוסעים שעברו את גיל הפנסיה. לצד זאת, שוקלים במשרדי האוצר והתחבורה לקבוע כי נוסעים מגיל 75 יזכו לנסיעות חינם. כך על פי הפרסום ב'דה מרקר'.

    בישראל שיעור סבסוד התחבורה הציבורית גבוה מהממוצע במדינות המפותחות ועומד על 70% אל מול ממוצע של 50%. במשרדי הממשלה מעוניינים לבטל את ההנחה הניתנת בטעינת הרב קו של 20% על מנת להפנות את הכסף למימון פרויקטים תחבורתיים גדולים. במקור, ההנחה הניתנת בטעינת הרב קו נועדה לעודד את נוסעי התחבורה הציבורית לעבור לתשלום הנסיעות ברב קו, אך כיום שרוב המוחלט אם לא כל נוסעי התחבורה משתמשים ברב קו או אפליקציות ואפשרויות אחרות לתשלום כמעט שאינן קיימות – במשרדי הממשלה מעוניינים לבטל את ההנחות שכבר השיגו את מטרתן.

    ח"כ אורי מקלב התייחס לפרסום לפני זמן קצר במליאת הכנסת: "במסווה של ייעול וצמצום תעריפים שרי האוצר והתחבורה מתאכזרים ומנוכרים למשפחות החלשות, שינוי התעריפים ישפיע בעיר על הציבור החרדי ועל היישובים בפריפריה .זהו לא ייעול אלא ייקור מחירים בשיאו של גל עליית מחירים".

    בהודעה משותפת שהוציאו היום משרד האוצר ומשרד התחבורה, נכתב כי "משרד התחבורה ומשרד האוצר בוחנים שינוי מבני בתעריפי התחבורה הציבורית שיכללו שינויים במגוון תעריפים וצפויים לפשט את מערכת התעריפים עבור ציבור הנוסעים והנוסעות.

    "יצוין כי ההנחה הניתנת לאזרחים ותיקים בתחבורה הציבורית קבועה בחוק ואין בכוונת משרד האוצר לשנות זאת".



    0 תגובות