בית שמש כמרקחה: מרבית המקוואות בעיר ייסגרו בהיעדר רישיון עסק

    יונתן שורק No Comments on בית שמש כמרקחה: מרבית המקוואות בעיר ייסגרו בהיעדר רישיון עסק

    שבעה מקוואות מתוך עשרה המופעלים בידי המועצה הדתית המקומית ייסגרו ביום ראשון הקרוב בשל כתב אישום אותו מגישה העירייה כנגד ראשי המועצה"ד | חבר מועצת העיר יוסי גולדהירש מסיעת דגל התורה אומר ל"קול חי": "אנחנו בכלל לא קיבלנו את הידיעה הזאת. המבנים בסמכות הרשות המקומית"

    עיריית בית שמש צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני שעה קלה קיבלו תושבי בית שמש הודעה מהמועצה הדתית: "הרינו להודיע על סגירת המקוואות מיום ראשון יב' אדר א' עד להודעה חדשה בעקבות הוראת עיריית בית שמש בדבר הנפקת רישיונות עסק למקוואות. לפיכך חל איסור על הפעלת המקוואות ללא רישיון".

    שבעה מקוואות מתוך עשרה ברחבי העיר בית שמש הפועלים ללא רישיון עסק ומנסים להיות מוסדרים זה תקופה ארוכה, ברחובות הרקפת, המשלט, ראובן, שביל האשל, לכיש, בן זכאי ודולב טעונים רישיון מאת ראש העירייה לפי חוק רישוי עסקים. עיריית בית שמש באמצעות בא כוחה היועץ המשפטי עוה"ד מיקי גסטוירט הגישו כתב אישום נגד המועצה הדתית בית שמש, הממונה מטעם המשרד לשירותי דת אלדד גדסי ונגד ירון לוי הממונה על המקוואות במועצה הדתית.

    כתב האישום מגיע נוכח העובדה כי מקווה טהרה הוא עסק טעון רישוי בהתאם לצו רישוי עסקים. מטרת הרישוי של מקווה הוא הבטחת בריאות הציבור בתנאי תברואה נאותים. המקוואות מעולם לא החזיקו בידם רישיון עסק, והדרישה להוצאת רישיון עסק הינה דרישה חדשה הנדרשת מהמועצה הדתית רק בשנים האחרונות. היתר זמני למקווה לא יינתן אלא אם כן ניתן אישור שר הבריאות או מי שהוא הסמיך לכך.

    במסגרת סקר אותו ערך המשרד לשירותי דת סקר בנושא, בחודש מאי 2020 בקרב הרשויות המקומיות והמועצות הדתיות, אשר ממנו עולה תוצאה כי ב-55% מהמקוואות לא קיים רישיון עסק. יצוין כי מתוך אחוז זה, כשליש נמצאים עדיין בהליכים לצורך הנפקת רישיון עסק כנדרש

    חבר המועצה יוסי גולדהירש מסיעת דגל התורה אומר ל"קול חי": "אנחנו בכלל לא קיבלנו את הידיעה הזאת. אין לנו שום סמכות? אנחנו אפס? בושה וחרפה. אני בכלל לא ידעתי שיש עניין כזה, שפתאום מישהו דרש שצריך רישיון למקוואות שבמועצה הדתית הייתה צריכה לדאוג להסדרת העניין הזה והיא לא טיפלה בזה, לא ידעתי שהיועץ המשפטי הוציא כתב אישום. המבנים האלו בסמכות הרשות המקומית, הם מבנים של הרשות המקומית ולא בסמכות גורם פוליטי או ממונה המועצה הדתית".

    לדברי גורמים במועצה הדתית, ההודעה של המועצה נמסרת לציבור בשל העובדה כי מקוואות אלו נבנו על ידי העירייה והופעלו בדרך זו שנים רבות ודווקא כאשר הממונים הנוכחים פעלו להסדיר את רישיון המקוואות קיבלו כתבי אישום ולכן יצאה ההודעה המודיעה החל משבוע הבא ייסגרו כלל המקוואות בעיר עד להסדרת רישיון העסק למקוואות.

    פנינו לעיריית בית שמש עד כה לא נמסרה תגובה

     



    0 תגובות