הפרקליטות לביהמ"ש: לא נעשו פעולות ללא צו בתיקי נתניהו

    ישראל רובין No Comments on הפרקליטות לביהמ"ש: לא נעשו פעולות ללא צו בתיקי נתניהו

    בפרקליטות הבהירו כי לאחר בדיקה של כ-1500 מספרי טלפון עד כה, נמצא כי לא בוצעו פעולות האזנה או פריצה לניידים של גורמים בתיק שלא הוצא נגדם צו מבית משפט

    נתניהו עם עורכי דינו צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרקליטות הגישה היום (חמישי) הודעת עדכון לבית המשפט בעניין הטענות לשימוש בתוכנת "פגסוס" בתיקי נתניהו. בפרקליטות הבהירו כי לאחר בדיקה של כ-1500 מספרי טלפון עד כה, נמצא כי לא בוצעו פעולות האזנה או פריצה לניידים של גורמים בתיק שלא הוצא נגדם צו מבית משפט.

    "על פי המידע שנמסר על ידי הגורמים המוסמכים במשטרת ישראל, הבדיקות העלו כי לא בוצעו פעולות לגבי גורמים שלא הוצא צו בעניינם, וכן כי לא קיימים חומרי חקירה נוספים בתיק, למעט חומרים הנוגעים לשיטות ואמצעים של משטרת ישראל", מסרו בפרקליטות.

    "בנוסף, כפי שהוצהר בבית המשפט, לאחר בדיקה שנערכה לבקשתנו, הודיעה מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך כי הרשות לא עשתה כל שימוש בתוכנות רוגלה, במישרין או בעקיפין באמצעות משטרת ישראל, בתיקי החקירה שלה, ובכלל זאת בתיק זה".

    בפרקליטות עדכנו כי במקביל, בהתאם להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, מבוצעת בדיקה נפרדת על ידי צוות בראשות המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, בסיוע מומחים טכנולוגיים, ביחס לגורמים ששמם עלה בתחקירים העיתונאיים, ושחלקם מצוי גם ברשימת הגורמים שנבדקה על ידי משטרת ישראל בתיקי נתניהו. במסגרת בדיקה זאת בודק הצוות גם מידע המצוי בבסיס הנתונים הפנימי של חברת NSO שהונגש על ידה לצוות הבדיקה, ועם סיומה יפורסמו ממצאי הבדיקה בהקדם.

    בפרקליטות ביקשו מבית המשפט ארכה נוספת של שלושה ימים להגשת התגובה לבקשות הנאשמים, לצורך השלמת הליך הבדיקה.

    בנוסף, הודיעו בפרקליטת כי בהמשך לדיון שהתקיים ביום 7.2.2022, "המאשימה תבקש להגיש עד למועד הנדחה השלמת טיעון בנוגע לטענת הנאשמים בדבר קבילות הראיות שהופקו מכח צווי חיפוש לחומר המחשב בעניינו של עד התביעה שלמה פילבר".

    יצויין, כי בשלב זה בפרקליטות לא התייחסו לאפשרות של שימוש בטכנולוגיות מתקדמות – כלפי אותם גורמים שכן הוצא נגדם צו שיפוטי – באופן שחורג מהצו.

    על פי מספר מומחי משפט שהתראיינו בימים האחרונים, ובהם ממלא מקום פרקליט המדינה לשעבר דן אלדד, האפשרות של חדירה לטלפון נייד מרחוק "בזמן אמת" וללא ידיעת הנעקב – לא מעוגנת בחוק כלל ואין צו שיפוטי שיכול להתיר פעולה שכזו.

    על פי ההוראות החוקיות הקיימות כיום ניתן להוציא אחד משני צווים: צו האזנת סתר שמאפשר לבצע האזנה בלבד או צו חיפוש שמאפשר בין היתר גם תפיסה פיזית של טלפון נייד או מחשב וחדירה אל תוכנם.

    על פי המומחים כאמור, האפשרות של חדירה מרחוק לטלפון (ולא תפיסתו פיזית) ושאיבת מידע בזמן אמת וללא ידיעת הנעקב – אינה אפשרית על פי החוק הקיים.



    0 תגובות