פניהם לשלום? משלחת טורקית הגיעה לביקור בישראל

    שלמה ריזל No Comments on פניהם לשלום? משלחת טורקית הגיעה לביקור בישראל

    על רקע ההתקרבות בין ישראל לטורקיה, בשל פעילות מנכ"ל משרד החוץ, משלחת טורקית הגיעה לישראל לדיונים לקראת הגעתו של נשיא המדינה לביקור רשמי בטורקיה

    9:11
    29.03.24
    אתר קול חי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים ל'-ל"א

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר ניסיונות טורקיים במשך תקופה ארוכה עוד מתקופת שלטון נתניהו לחדש את הקשרים עם ישראל ונענו בשלילה, לראשונה משלחת טורקית בכירה בראשות הדובר והיועץ הבכיר לנשיא טורקיה, אברהים קלין, וסגן שר החוץ הטורקי, סאדת אונאל, ביקרה היום (חמישי) בישראל ונפגשה עם מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, מנכ"ל בית הנשיא, אייל שויקי וצוותיהם.

    בפגישות שנערכו הן במשרד החוץ והן בבית הנשיא דנו הצדדים בהכנות לביקור נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג בטורקיה וביחסים הבילטראליים בין המדינות ובסוגיות אזוריות שונות.

    במשרד החוץ אומרים כי לטורקיה ולישראל השפעה רחבה באזור ושני הצדדים הסכימו כי שיקום היחסים יוכל לתרום ליציבות האזור. במהלך הפגישה בבית הנשיא, נכנס נשיא המדינה, יצחק הרצוג לחדר הישיבות ובירך את האורחים מטורקיה.

    ביקור המשלחת הבכירה מטורקיה הינו ביקור גומלין לביקורו של מנכ״ל משרד החוץ אלון אושפיז, בטורקיה בדצמבר 2021 במהלכו החל השיח על ביקור הנשיא.

    יש לציין כי יחסי ישראל טורקיה שהחלו להידרדר מאז משט המרמרה, המשיכו להידרדר במיוחד על רקע פעילות חמאס העניפה מאוד בטורקיה, ופעילותה החתרנית של טורקיה בירושלים נגד ישראל במיוחד סביב בהר הבית. בנוסף בנות בריתה הקרובות של ישראל, יוון, קפריסין ומצרים מתנגדות בתקיפות לטורקיה שמהווה עליהם איום חמור.



    0 תגובות