לקראת האביב: השבוע מציינים את 'שבוע שמירת הטבע בישראל'

    קובי פינקלר No Comments on לקראת האביב: השבוע מציינים את 'שבוע שמירת הטבע בישראל'

    ברחבי הארץ החל כמידי שנה לקראת תקופת האביב 'שבוע שמירת הטבע' בסימן פרחי בר וצמחים בסכנת | מ"מ מנכ"לית רשות הטבע והגנים: "למעלה מאלפיים מינים של צמחי בר גדלים בישראל ורבים מהמינים האנדמיים, גדלים רק בישראל, זו האחריות שלנו לשמור עליהם שלא יכחדו"

    צילום: קובי פינקלר
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מדי שנה, מציינים ברחבי הארץ לקראת האביב, את שבוע שמירת הטבע במטרה להעלות את מודעות הציבור לחשיבות שמירת ערכי הטבע, תוך חשיפת הפעולות המקצועיות לשמירה על ערכים אלו.

    גם השנה מתמקד השבוע שמארגנת רשות הטבע והגנים בפרחי הבר ובצמחים בסכנת הכחדה. מה הם צמחים בסכנת הכחדה, מדוע חשוב לשמור עליהם, מה הקשר שלהם לשטחים הפתוחים ואיפה ניתן לטייל כדי לפגוש אותם בשטח? אין כמו היכרות מקרוב כדי לחוות את הטבע במלוא יופיו ועוצמתו.

    השבוע, הציבור מוזמן לבקר ב-20 תחנות המידע וההסברה, שרשות הטבע והגנים תפעיל בסמוך למוקדי פריחה בגנים לאומים ושמורות טבע בכל רחבי הארץ, ולקבל מידע על מסלולי הטיול ופרחי הבר שבהם, לצד היכרות עם הכללים לשמירה על הפרחים ועל הטבע והיכרות עם העבודה המקצועית של הרשות לשמירת המינים המוגנים.

    צמחיית ישראל כוללת מגוון עצום של מינים, רובם פרחים, עצים וצמחי תבלין והיא ידועה בעולם בריכוז המינים הגדול שבה ביחס לשטחה. כמה מהפרחים, כמו כלנית מצויה ורקפת מצויה, נפוצים מאוד בזכות מעמדם כפרחים מוגנים – מינים שאסור לפגוע בהם בכל מקום שהם מצויים. מעמד זה עוזר לא רק בשמירתם מפני הכחדה אלא גם בשימור מרבדי מינים אלה ואחרים הגדלים באזורים מוגדרים.

    רעיה שורקי מ"מ מנכ"לית רשות הטבע והגנים: "למעלה מאלפיים מינים של צמחי בר גדלים בישראל, יותר מאשר במדינות רבות שגודלן גדול משטח ישראל, ורבים מהמינים האנדמיים, גדלים רק בישראל. על כן זו האחריות שלנו, תושבי ישראל, לשמור עליהם שלא יכחדו. בעבר קטיף של פרחי בר היה אירוע משפחתי ומכירה של פרחי בר כמו כלניות ונרקיסים הייתה נורמה בישראל של שנות ה-60.

    עם הקמת רשות שמורות הטבע במהלך משותף עם החברה להגנת הטבע החל מסע הסברה נרחב להפסקת קטיף הפרחים ואכיפת התקנות המטילות עונש על קוטפי פרחי הבר. הציבור בישראל אימץ את התפיסה החדשה של 'צא לנוף אך אל תקטוף'. אנחנו מאמינים בדור הצעיר ובחזקה של הקהילה לסיוע בשמירת מינים בסכנת הכחדה ועלינו מוטלת האחריות לתת להם את הכלים לעשות זאת". אומרת רעיה שורקי.



    0 תגובות