נתן שרנסקי: "פוטין דיקטטור מטורף אבל אוהב יהודים"

    המהדורה המרכזית No Comments on נתן שרנסקי: "פוטין דיקטטור מטורף אבל אוהב יהודים"

    אסיר ציון וראש הסוכנות היהודית לשעבר, נתן שרנסקי יליד דונייצק, ב"מהדורה המרכזית": "ברור היה לכולם בעבר שדונייצק היא חלק מאוקראינה" | "אמר שצריכים לחזור לגדולתה של רוסיה הגדולה. הוא דיקטטור מטורף אבל אוהב יהודים"

    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הסוכנות היהודית לשעבר, נתן שרנסקי יליד דונייצק, אסיר ציון ושר לשעבר ב"מהדורה המרכזית": "ברור היה לכולם שדונייצק היא חלק מאוקראינה. שום דימיון לא היה אומר שתהיה מלחמה בין רוסיה לאוקראינה. לא היה הבדל בין שתי המדינות שהיו ידידות וקרובות זו לזו בוודאי בתקופת ברית המועצות".

    שרנסקי הוסיף את הניתוח שלו למלחמה שיש האומרים שתהיה בהיקף של  מלחמת עולם: "פוטין בדרך כלל קל לקרוא אותו. אבל בנאום האחרון היה נאום של תעמולה סובייטית בשנות ה-50 וה-60 הוא אמר שצריכים לחזור לברית המועצות. הוא לא אמר את זה במילים מפורשות אבל הוא אמר שצריכים לחזור לגדולתה של רוסיה הגדולה: חלקים של גיאורגיה, צ'צ'ניה וכמובן המבנה המרכזי של חזרה לרוסיה הגדולה זה אוקראינה".

    "וכך, הוא התחיל עם קרים, עכשיו הוא רוצה את כל אוקראינה – זהו גמרנו. הוא הייתה לו תקווה שלאט לאט הוא יצבור השפעה וישתלט על אוקראינה. לפני כמה שנים היה מרד אוקראיני והיא התחילה ללכת בדרך עצמאית נגד רוסיה, ולכן הוא החליט להילחם. פוטין לא רוצה מלחמה גדולה אבל הוא רואה שהעולם חלש ולכן הוא מנצל את זה".

    "גם פעם לא היה קשה לפתח יחסים עם הקהילות היהודיות. הרוסים ניסו לשכנע שהאוקראינים אנטישמים והאוקראינים ניסו לשכנע שהרוסים כאלה. היום יותר בטוח להסתובב במדינות האלו יותר מצרפת ומזרח אירופה. אין לי הרבה מילים טובות על פוטין, הוא מתנהג כמו דיקטטור מטורף אבל הוא מקיים יחסים טובים עם היהודים – אנטישמיות אין בו, למרות שהוא מסייע לאיראן ולציר הרשע במזרח התיכון, לא יהיו פוגרומים ורדיפת יהודים"



    0 תגובות