מאות רבנים השתתפו ביום עיון בנושא רפואה במדינה | תיעוד

    אבי יעקב No Comments on מאות רבנים השתתפו ביום עיון בנושא רפואה במדינה | תיעוד

    מאות רבני ערים השתתפו ביום עיון מיוחד שהוקדש לרפואה והלכה במדינה | הרה"ר לישראל הגר"ד לאו: "עשרת אלפים נפטרו כאן בקורונה יהי זכרם ברוך, חייבים לעשות השתדלות בשביל הצלת חיים" | גלריה

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות רבנים השתתפו בתכנית ימי העיון לרבני ישראל שעורך מידי שנה מכון אריאל. הכנס השנה, שהתקיים בשיתוף כללית, נערך לאחר הפסקה קצרה בעקבות הקורונה. נושא הכנס השנתי, הוקדש לסוגיה המסועפת והמורכבת של רפואה במדינה, משלל היבטים הלכתיים. כך למשל התקיים מושב מיוחד שעסק בשאלות מהותיות של הצלת חיים העולות מדיוניה ופעילותה של ועדת סל התרופות.

    במושב הפתיחה שנפתח באמירת פרקי תהילים לזכות כלל עם ישראל בארץ ובתפוצות, השתתפות גם הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, מנכ"ל כללית הגב' רות רלב"ד, מנהל מחוז צפון של כללית ד"ר מרדכי דיין, לצד רבנים חשובים ואישי ציבור מהשלטון המקומי ומשרדי ממשלה.

    בדבריו לרבני הערים שנכחו בכנס, התייחס הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו לאלפי הנפטרים במגפת הקורונה: "עשרת אלפים אנשים יהי זכרם ברוך נספו במגפה הקשה, אי אפשר לעבור על כך לסדר היום. אני כואב מאוד את אובדן החיים היקרים האלה. בתקופת הקורונה למדנו שמחויבים לעשות השתדלות מקסימלית ואפילו במחיר של ויתור הנוחות לטובת הצלת חיים. הלקח מהקורונה צריך להוביל להתחזקות בהלכות שבין אדם לחברו. עלינו להרגיש את מה שצריך להרגיש לב יהודי כאשר אחיך בצרה" אמר הרב.

     מנכ"ל כללית הגב' רות רלב"ג אמרה בכנס: "הגענו לגר"ח קנייבסקי וגם לרבנים אחרים כדי לקבל את ברכתם, כדי שיהיה אפשר להגיע לציבור שחיכה לשמוע את דעת התורה כדי לדעת מה נכון עבורו לעשות. כללית הובילה את העברת המידע הרפואי על החיסונים לגדולי פוסקי ההלכה, זאת בכדי לצמצם סיכונים ולהציל כמה שיותר נפשות" דברי רלב"ג.



    0 תגובות