נתן שרנסקי: "פוטין רוצה להחזיר את רוסיה לגדולתה, לימי הצאר"

    יעקב ריבלין ואבי בלום No Comments on נתן שרנסקי: "פוטין רוצה להחזיר את רוסיה לגדולתה, לימי הצאר"

    יו"ר הסוכנות היהודית לשעבר, נתן שרסנקי בשיחה עם 'קול חי': "אני חושב שאם יתנו לו, אם הוא לא ירגיש את הכוח של העולם המערבי – אז אוקראינה יכולה להיות רק ההתחלה. הוא רוצה להחזיר את הכבוד שרחשו בעולם לרוסיה. הוא מרגיש שיש לו תפקיד היסטורי"

    צילום: Hadas Parush/Flash90
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר ויו"ר הסוכנות היהודית לשעבר, נתן שרסנקי שנודע בשל היותו אסיר ציון בברית המועצות, שוחח עם יעקב ריבלין ואבי בלום ב'פילפוליטיקה' על המלחמה באוקראינה: "אני לא חושב שפוטין רוצה להחזיר את השיטה הקומוניסטית, הוא לא מאמין בה. אבל הוא רוצה להחזיר את הדיקטטורה, את הזמנים של רוסיה בשלטון הצאר", אומר שרסנקי.

    לדבריו "אני חושב שאם יתנו לו, אם הוא לא ירגיש את הכוח של העולם המערבי – אז אוקראינה יכולה להיות רק ההתחלה. הוא רוצה להחזיר את הכבוד שרחשו בעולם לרוסיה. הוא מרגיש שיש לו תפקיד היסטורי".

    שרנסקי מסביר: "ברוסיה – מי שהכי חזק הוא לא מי שיש לו יותר כוח, אלא מי שיש לו מוכנות להשתמש בכוח מיד ופוטין מרגיש שהוא שולט על המדינה, אין לו אופוזיציה והוא יכול להשתמש בכוח. אפילו אם צריך לאיים בפצצה גרעינית הוא מאיים, גם אם לאחרים יש יותר פצצות אבל הם לא מוכנים ללכת עד הסוף".

    "אני לא חושב שהוא מעוניין להשתמש בנשק גרעיני", מבהיר שרנסקי. "זה לא כמו האיראנים שמאמינים בעולם הבא – הוא רוצה להישאר בעולם הזה, אבל הוא רוצה להראות שהוא מוכן ללכת עד הסוף".

    עוד אמר שרנסקי: "אני לא חושב שהוא ציפה שהעם האוקראיני יתנגד כך, הוא מבחינתו לא חושב שהם עם בכלל. הוא גם לא חשב שהעולם המערבי יהיה כל כך חד משמעי. הוא זלזל גם בנאט"ו. העוצמה של הסנקציות מראות לו שזה לא כמו שהוא חשב. זה ישפיע עליו לטווח הבינוני".

    עוד הוסיף יו"ר הסוכנות היהודית לשעבר: "אני חושב שהוא עשה טעות גדולה, הוא חשב שלאוקראינים אכפת להם. הוא לא חשב שתהיה התנגדות לאומית כל כך חזקה. אין לו שום אפשרות להחזיק שם חצי מיליון חיילים לשמור על השלטון שלו. גם החיילים שלו לא מבינים בשביל מה המלחמה הזאת".



    0 תגובות