דובר משרד החוץ: "מטרת הנסיעה של בנט – לתווך בין רוסיה לאוקראינה"

    מהדורת הבוקר 3 Comment on דובר משרד החוץ: "מטרת הנסיעה של בנט – לתווך בין רוסיה לאוקראינה"

    דובר משרד החוץ, ליאור חייט מאשר בראיון ל'קול חי': "נסיעת ראה"מ בנט היתה במטרה להביא פתרון דיפלומטי בין רוסיה לאוקראינה. העמדה הזהירות שנקטנו, הותירה לנו פתח להיות גורם שמתווך בין הצדדים. האמריקאים ידעו על הנסיעה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דובר משרד החוץ, ליאור חייט שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על הסיוע לפליטים מאוקראינה: "אנחנו עוזרים לישראלים לחצות את הגבול ולצאת, אבל הסיוע ההומניטרי במקום הוא לכל הפליטים, מאות אלפי פליטים".

    חייט התייחס לניסיון הישראלי לתווך בין רוסיה לאוקראינה: "זו ההוכחה לזה שהעמדה שנקטנו שהיא ערכית אבל זהירה – השאירה לנו פתח להיות גורם שיתווך בין הצדדים. המטרה היא לנסות להביא לפתרון דיפלומטי, זו הייתה חלק ממטרת הנסיעה. ישראל תומכת בפתרון דיפלומטי לסכסוך הזה".

    לדבריו "אנשי משרד החוץ בהחלט בעד המהלך, אם יש אופציה לייצר מצב שתופסק האלימות זה טוב. כרגע יש לנו יכולת לעשות צעד כלשהו, לכן גם לפיד הלך להיפגש עם בלינקן. זה חלק מאותו מהלך ואני חושב שיש בזה ערך עצום שישראל יכולה לתת לעולם ולעם האוקראיני".

    "מה יוצא לישראל מזה זה הדבר המשני. צריך מישהו שיודע לעבור בין הצדדים ולהעביר מסרים. המטרה בסוף היא שתיפסק המלחמה".

    עוד אמר חייט: "האמריקאים ידעו על הנסיעה. העובדה ששר החוץ נפגש היום עם מזכיר המדינה האמריקני בין היתר בהקשר הזה וכמובן גם בהקשר האיראני – מוכיח שאנחנו איתם בשיח ושיש ערך לתיווך".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      דפק משקפיים הבחור…

    2. 2

      מטומטם עם דיפלומה