תיעוד: הרב הראשי לישראל מבקר את הפליטים במולדובה

    נתי קאליש No Comments on תיעוד: הרב הראשי לישראל מבקר את הפליטים במולדובה

    הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו הגיע לביקור בזק במולדובה לבקשת רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן | הרב לאו עודד את הפליטים מאוקראינה ואמר להם: "מחכים לכם בישראל, יש לכם סיבה טובה לחייך"

    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שליט"א הגיע בשעות הקטנות של הלילה לביקור בזק במולדובה בטיסה מיוחדת של איחוד הצלה, בהזמנתו האישית של הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה. הביקור נועד לחזק את מתנדבי איחוד הצלה הפועלים בגבולות ובמרכז הפליטים ואת הקהילה היהודית של קישינב שהפכה לתחנת העזרה הראשונה לפליטים היהודים מאוקראינה, בלינה, במזון, בסיוע רפואי וקונוסלרי.

    הביקור נפתח בתפילת שחרית בבית הכנסת 'אגודת ישראל' – בית הכנסת המרכזי של הקהילה היהודית בקישינב. הרב הראשי נפגש עם משפחות פליטים השוהים במתחמי הקליטה של הקהילה היהודית, שוחח עם הפליטים, שמע על המסע הארוך שעברו עד שהגיעו לקישינב. הרה"ר הגר"ד לאו חיזק אותם ועודד את רוחם. "הידיים פתוחות, אנחנו מחכים לכם", אמר הרב הראשי לישראל לפליטים והוסיף: "יש לי רק בקשה שתחייכו, יש לכם סיבה טובה לחייך, כי אנחנו מחכים לכם" אמר הרב לפליטים.

    בהמשך הגיעה משלחת הרב הראשי לישראל ורבה של מולדובה לשגרירות ישראל בקישינב, לפגישה עם הקונסול המקומי מר ראובן אזר ונציגי 'נתיב'. הרב הראשי בחן מקרוב את הפעילות הענפה להקל על הפליטים המבקשים להגיע ארצה ומתמודדים עם מחסור במסמכים עקב הבריחה החפוזה. כמו כן נפגש הרב עם ראש עיריית קישינב מר איאן צ'באן, שהציג לרב את שיתוף הפעולה עם הקהילה המקומית בראשות הרב זלצמן, שכולל יוזמות הומניטריות ומתחם פליטים משותף של העירייה והקהילה היהודית של קישינב.

    בסיום הביקור הודה הרב לאו למארח הרב פנחס זלצמן ואמר: "רק כשרואים בעיניים את עוצמת הפגיעה, ניתן להבין את הסבל שהפליטים האלה עברו במסע מפרך ובדרך לא דרך. הנוכחות שלכם כאן, והפעילות של הרב זלצמן והמלאכים של איחוד הצלה הם השראה לעולם כולו ונס עצום עבור הפליטים. זאת ממש הצלת נפשות ועזרה ראשונה, בדרכם לחיים שלוים ושקטים יותר בישראל. הרבנות הראשית תסייע ככל יכולתה לפתור מקרים מורכבים של פליטים שנותרו ללא מסמכים" סיכם הרב הראשי.

     



    0 תגובות