ח"כ ארבל טוען: "מועמדת לעליון נפסלה בגלל מוצאה"

    יעקב ריבלין ואבי בלום No Comments on ח"כ ארבל טוען: "מועמדת לעליון נפסלה בגלל מוצאה"

    ח"כ משה ארבל טוען בשיחה עם 'קול חי' כי המועמדת לבית המשפט העליון סיגל יעקבי נפסלה בשל החשש מצד סביבת השופטים כי היא תהפוך לנשיאת בית העליון המזרחית הראשונה "הם החליטו שמוקדם מידי שתהיה נשיאה ממוצא מזרחי"

    צילום: פלאש 90
    10:58
    18.04.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on ח"כ טלי גוטליב זועמת: "זה שוחד טהור"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ משה ארבל שוחח עם יעקב ריבלין ואבי בלום ב'פילפוליטיקה' על הפרסום לפיו השר כהנא מתכוון להעביר את מתווה הגיור בהחלטת ממשלה: "או שהיועצת המשפטית של המשרד לשירותי דת ישנה או שהיא הפכה לפעילה מפלגתית – כי אני לא מבין איך דבר כזה יכול לעבור", אומר ארבל. "אנחנו במציאות בה יש עתירה תלויה ועומדת בבג"ץ כבר 13 שנים שבה בית המשפט אמר למדינה שהסדרה של ועדת נאמן בסוגיות הגיור לא יכולה לעמוד בהחלטת ממשלה כמו עד היום ועל המחוקק להסדיר את זה בחקיקה ראשית".

    לדבריו "ישנה אפשרות שזה יעבור בהחלטת ממשלה אבל כהנא יהיה חייב להכיר גם בגיור הרפורמי, כי העתירה שלהם הייתה להכיר בשם השיוויון בגיורים שלהם".

    ארבל התייחס למסע ההסברה שהוא עושה בשפה הערבית: "אחמד טיבי לא המתורגמן שלי, יש לי צוות לשכה שעושה עבודה נהדרת. יש לנו צורך וחובה לשקף לאזרחי ישראל, גם הערבים שידעו היטב למי הם הצביעו. שאזרחי ישראל הערבים שהצביעו לרע"מ ידעו היטב. מרוב הפניות שקיבלתי וקיבלו חברי אני יודע כמה זה מפריע להם".

    ארבל הסביר מדוע ברע"מ חששו להצביע בעד חוק הגיור: "התגובות שעבאס קיבל מהשטח במגזר הערבי בנושא הגיוס היו מאוד קשות. המוטיבציה של ליברמן לקדם הליכי גיור פיקטיביים היא להילחם בדמוגרפיה המוסלמית במדינת ישראל. הם רוצים להביא לכאן אלפי גויים עם צבע עור שונה ושפה קצת אחרת".

    "אם עבאס רוצה להיכנע למאבק הזה של ליברמן אז בבקשה – הוא יכול לאפשר לו את הגיור, והם הבינו את זה. אצלנו זה מאבק על צביונה של המדינה ולהם זה מסיבות אחרות".

    ארבל התייחס בריאיון לסבב המינויים האחרון לבית המשפט העליון: "יש כאן שערורייה. הייתה מגמה להביא לראשונה שופטת מזרחית לעליון, הייתה מועמדת בשם סיגל יעקבי שהייתה מנכ"לית משרד המשפטים, היא משפטנית מצויינת – וברגע שהיא הגיעה לוועדה גורמים מסביבת השופטים הבינו שבגלל שיטת ה'סניוריטי' (לפיה השופט הותיק ביותר בעליון נבחר לנשיא בית המשפט) היא עשויה להיות בבוא היום נשיאת בית המשפט העליון, והם החליטו שמוקדם מידי שתהיה נשיאה ממוצא מזרחי, וראו זה פלא – מצאו שופטת מזרחית אחרת, שגילה הוא 64 ואין חשש שהיא תהפוך לנשיאת בית המשפט".



    0 תגובות