"וכל בית ישראל יבכו את השריפה": מרן שר התורה זצוק"ל

    בנצי לייזרוביץ' אבי רבינא ואיתי גדסי 9 Comment on "וכל בית ישראל יבכו את השריפה": מרן שר התורה זצוק"ל

    לאחר הידרדרות חמורה במצבו של מרן שר התורה הרב חיים קנייבסקי זצוק"ל ואחר החייאה ממושכת בה השיב מרן את נשמתו ליוצרה | עם ישראל התבשר בתדהמה על פטירתו של מרן רשכבה"ג בעיצומו של יום שושן פורים ט"ו אדר ב תשפ"ב | ניצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש | כל הפרטים על השבר הגדול בעולם היהודי וההיערכות למסע ההלוויה הענק

    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר פרק זמן שמרן שר התורה חש שלא בטוב, ומקורביו שמרו עליו בביתו בימי הפורים, ניצחו אראלים את המצוקים והוא נפטר למרבה הצער בביתו שברחוב רשב"ם שבבני ברק. שעה קודם לכן המצב הידרדר והוזעקו לביתו כוחות הצלה עם כונני איחוד הצלה שביצעו החייאה על מרן הרב חיים קנייבסקי זצוק"ל.

    המוני אנשים נמצאים תחת ביתו שברחוב רשב"ם וזועקים בתפילה לעילוי נשמתו. אך כבר ביציאת נשמתו ביום שישי סימנו מבית הרב לציבור לעשות קריעה על מרן זצ"ל. מסתמן שהלוויתו תיערך בבוקר או בצהרי יום ראשון, למרות שהמשפחה רצו לערוך כבר היום אך לדברי מקורבים המשטרה סירבה לאשר את הלוויה הזריזה גם בעקבות המהירות שיכולה לגרום לבלאגן וגם עקב הסער והקושי גופתו הקדושה והטהורה תיוותר בבית והיא תיערך על פי המשפחה ביום ראשון.

    כזכור, בימים האחרונים הורע מצבו של מרן שר התורה, ואמש בשעות הבוקר נשקל לפנות אותו לביה"ח. לאחר מספר שעות חלה התייצבות קלה והרב חובר לחמצן וקיבל עירוי תרופות דרך הוריד אך בהמשך המצב היתדרדר ונשמתו נלקחה בסערה ליוצרה בגיל 94.

    כאמור, בתום ההתייעצויות, מהמשפחה נמסר כי מסע הלווית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל יתקיים ביום ראשון הקרוב בשעות הצהריים וייטמן סמוך לאביו מרן הסטייפלר  זצ"ל בבית החיים שומרי שבת בבני ברק.

    מפקד מרחב דן במשטרה, נצ"מ דני חדד, הגיע למעונו של מרן הרב קנייבסקי, כדי להיערך למסע הלויה. המשטרה תתגבר כוחות ותקבל סיוע ממחוזות רבים ברחבי הארץ, לצורך היערכות למסע הלוויה, שצפוי להיות מהגדולים שידעה המדינה.

    בני משפחתו של מרן ביקשו מהציבור שלא להגיע לביתו במהלך השבת. לאחר צאת השבת יימסרו סידורי ההלוויה המלאים ודרכי הגעה של הציבור מכל רחבי הארץ. חברות התחבורה הציבורית נערכות להוציא נסיעות מיוחדות מכל הריכוזים החרדיים ברחבי הארץ.

    יו"ר סיעת דגל התורה חה"כ משה גפני שהה בבית הרב לצד בני המשפחה הכאובים והאבלים. ציבור גדול והמום נמצא בסמוך לבית הרב ומבכה ביגון את פטירתו. המשפחה מבקשת מהציבור לא להגיע אל הבית עד מועד ההלוויה שייערך ביום ראשון בצהריים.

    חברי הכנסת יצחק פינדרוס ואורי מקלב מדגל התורה התראיינו בגל הפתוח בהגשת בצלאל קאהן ב"קול חי" וספדו לגדול ישראל מרן שר התורה זצוק"ל וביכו את לכתו הפתאומית של מרן שאמנם חש מעט שלא בטוב אך התמוטטותו וההיתדרדרות המיידית במצבו הפתיעה את כולם. גם יו"ר ש"ס אריה דרעי סיפר על הקשר העמוק שלו למרן רשכבה"ג שנלב"ע.

    מסיעת ש"ס נמסר תנועת ש״ס ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה בראשות גדול הדור מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט״א, יו״ר התנועה הרב אריה דרעי, נציגיה ופעיליה, מבכים מרה ביגון ובדמע את פטירתו של גדול הדור ומופת הדור, גאון הגאונים משיירי כנסת הגדולה, שר התורה ועמוד ההוראה אשר כל רז לא אניס ליה, ממעתיקי השמועה אשר לא פסיק פומיה מגירסה, בנם של קדושים

    "מרן הגאון הגדול רבי חיים קנייבסקי זצוק״ל אשר התבקש לישיבה של מעלה ועלה בסערה השמיימה בער״ש קודש והוא בן צ״ד שנים. המנוח זצ״ל התעטר בכתרה של תורה כבר מצעירותו, יצק מים על ידיהם של גדולי הדור זצוק״ל והנחיל לעם ישראל את עמל התורה בהתמדה ושקידה עצומה ומופלאה, וכן את דרך ההלכה הברורה בספריו ופסקיו הרבים שזכו להתקבל בכל תפוצות ישראל. החזיק את העולם בקדושתו ותפילותיו והיה כאב רחום לכל פונה בעצה ותושייה".

    "אהה! מי יתן לנו תמורתו! מועצת חכמי התורה ותנועת ש״ס אבלים יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול לעולם התורה והיהדות בארץ ובתפוצות, וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה" נמסר מסיעת ש"ס.

    נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד למרן זצ"ל: "יחד עם המוני בית ישראל, אני כואב את הבשורה המרה עם עלייתו של גדול הדור ושר התורה, הגאון הרב חיים קנייבסקי לגנזי מרומים. אהבת התורה, צניעותו, ענוותנותו והנהגתו הרוחנית יחסרו לעולם הישיבות ולעם ישראל כולו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. תנחומיי הכנים למשפחתו תלמידיו ומוקיריו".

    ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר: "ברוך דיין האמת. ביחד עם כל עם ישראל, קיבלתי בצער עמוק את הבשורה על מותו של גדול הדור, מרן הרב חיים קנייבסקי זצ"ל. חרף גדולתו בתורה ובציבור, הרב הקפיד לקבל תמיד בלב פתוח ובמאור עיניים כל אדם. הוא היה מנהיג ציבור אמיתי, אשר מביתו הצנוע בבני ברק הנהיג רבבות מעם ישראל – בחוכמה, ביישוב הדעת, בבקיאות נדירה. אני משתתף בצער המשפחה באבלה הכבד. יהי זכרו ברוך ונשמתו צרורה בצרור החיים" כתב בנט.

    ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו אמר: "אני דואב עמוקות עם כל בית ישראל על פטירתו של ענק התורה ומנהיג הרבים, הרב חיים קנייבסקי זצ״ל. עם ישראל איבד תלמיד חכם עצום שהיה חוליה מרכזית בשרשרת מסירת התורה מדור לדור. ביתו של הרב קנייבסקי בבני ברק שימש מוקד של עלייה לרגל לבני עמנו מכל שדרות הציבור. הם שתו בצמא את מוצא פיו, ביקשו את ברכתו ואת עצותיו, ושאבו תעצומות נפש מסמכותו התורנית המיוחדת במינה".

    "תמונתו של הרב הישיש ששוקד בלא הרף על תלמודו עוררה השראה בלב סובביו. הוא ניצל כל רגע פנוי ללימוד, והדבר התבטא בבקיאותו העצומה בתורה שבכתב ובתורה שבעל-פה. הרב קניבסקי הסתלק מאיתנו בעיצומו של חג הפורים, זמן קצר לפני כניסת שבת ׳צו׳. בפרשת השבוע אנו קוראים: ״אֵשׁ תָּמִיד תּוּקַד עַל הַמִּזְבֵּחַ לֹא תִכְבֶּה״. אש התמיד של אהבת ישראל ותורת ישראל שבערה ברב קניבסקי זצ״ל לא תכבה לעולמי עד. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים" אמר נתניהו.



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      המגן האחרון!!!!! מה נעשה עכשיו???

    2. 6

      הלם. הלם הלם."וכל בית ישראל יבכו את השריפה"…

      1. אוי ואבוי😓😓ברוך דיין האמת!!!!! שלא נישמע עוד צרותתתתת שיבוא המשיח היום😨😨

      2. אוי ואבוי😓😓ברוך דיין האמת😥שלא נישמע עוד צרות ושיבוא המשיח בימהרה בימינו🙏🙏🙏

    3. 5

      עצוב!!!
      ברוך דיין האמת!

    4. 4

      ברוך דיין האמת!!!