ההרוגים בפיגוע בחדרה: לוחמי מג"ב יזן פלאח ושיראל אבוקרט ז"ל

    בנצי לייזרוביץ No Comments on ההרוגים בפיגוע בחדרה: לוחמי מג"ב יזן פלאח ושיראל אבוקרט ז"ל

    רש"ט יזן פלאח ז"ל והלוחמת רש"ט שיראל אבוקרט ז"ל הם לוחמי משמר הגבול שנרצחו אמש בפיגוע הירי בחדרה. הנשיא הרצוג: "אסור להרכין את ראשנו". ראש הממשלה בנט: "לא נשכח את גבורתם"

    צילום: דוברות המשטרה
    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משטרת ישראל פרסמה הלילה (בין ראשון לשני) את שמותיהם של לוחמי משמר הגבול שנרצחו אמש בפיגוע הירי בחדרה: רש"ט יזן פלאח ז"ל והלוחמת רש"ט שיראל אבוקרט ז"ל. ארגון הטרור הרצחני דאע"ש לקח אחריות לפיגוע.

    רש"ט יזן פלאח ז"ל | צילום: דוברות המשטרה

    דוברות המשטרה

    במהלך קרב היריות של לוחמי משמר הגבול עם המחבלים החמושים נפצעו באורח קל עד קשה שלושה לוחמים ולוחמת נוספים, שפונו לבית החולים הלל יפה.

    רש"ט יזן פלאח ז"ל, בן 19, תושב כסרא סמיע. התגייס למשמר הגבול לפני כשנה ושירת בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. השאיר אחריו הורים, אח ואחות.

    רש"ט שיראל אבוקרט, בת 19, תושבת נתניה. התגייסה למשמר הגבול לפני כחצי שנה ושירתה בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. השאירה אחריה הורים ואח.

    מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן: "הלוחמים נלחמו בגבורה, אנחנו משתתפים בצערן ומחבקים את משפחותיהם של הגיבורים יזן ושיראל ז"ל שהגנו בגופם על אזרחים ובכך הצילו חיי אדם רבים. לוחם ולוחמת צעירים, בעלי מוטיבציה גבוהה, שמסרו נפשם למען ביטחון אזרחי ישראל".

    סגן מפקד ימ"ס איו"ש, רפ"ק י' שיחד עם הלוחמים הביאו לניטרולם של המחבלים | צילום: דוברות המשטרה

    צילום: דוברות המשטרה

    נשיא המדינה, יצחק הרצוג התייחס הבוקר לפיגוע הקשה: "אל מול הטרור והשנאה שמכה בנו ללא הרף, אסור להרכין את ראשנו. הלב כואב ממחיר הדמים הנורא ששילמו נפשות ומשפחות, כשעולמות שלמים נחרבו בידי מרצחים שפלים. עלינו להילחם באיבה ובטרור עד חורמה. שולח תנחומים למשפחות הלוחמים שנפלו, פלאח ואבוקרט, ומתפלל להחלמת הפצועים והלוחמים שפעלו בגבורה".

    ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר לאחר פרסום שמות ההרוגים: "הלב נשבר ממותם של לוחמי מג"ב שיראל אבוקרט ז"ל ויזן פלאח ז"ל, שנפלו כשהגנו בגופם על אזרחים מפני רוצחים שפלים. לא נשכח את גבורתם.

    "אני מאחל רפואה שלמה לפצועים ושולח את תנחומיי העמוקים למשפחות. פיגוע שני של תומכי דאעש בתוך ישראל, מחייב את כוחות הביטחון להסתגלות מהירה לאיום החדש. וכך נעשה. אני קורא לאזרחים להמשיך לגלות עירנות. יחד, נוכל גם לאויב הזה".

    במרכז הרפואי הלל יפה מאושפזים כעת 5 פצועים שהגיעו מהפיגוע אמש בחדרה. אחד מוגדר קשה מאוד, והשאר – 1 במצב בינוני, 2 קל- מאושפזים במחלקה אורתופדית. פצוע קל אחד מאושפזים במחלקת ילדים. אמש הגיעו 12 פצועים סך הכול. מתוכם 7 טופלו בחדר המיון ושוחררו לביתם.

    בעקבות האירוע ובהמשך להערכת מצב שקיים המפכ"ל, הוא הורה על העלאת הכוננות של משטרת ישראל לפעילות מבצעית ב' מתוך ד' ולמגן 3. במסגרת פע"מ ב' מחזירה המשטרה את כל השוטרים לפעילות מבצעית, כולל אלה שיצאו לחופשות מתוכננות. מגן 3 זו כוננות הביטחון השוטף הגבוהה ביותר מתוך 3 רמות. המשמעות נוכחות מקסימלית של כוחות המשטרה בשטח בפריסה רחבה בכל המוקדים והצירים.

    החל מהיום צפויים מחסומי ביקורת בצירי הנסיעה המרכזיים. הציבור מתבקש להישמע להנחיות השוטרים ולגלות סבלנות.

    במקביל, הרמטכ"ל הנחה אמש על תגבור של ארבעה גדודים בקו התפר ובמרחב אזור יהודה ושומרון. בצה"ל מתקיימת הערכת מצב מתמשכת, והערכות כוחות בהתאם לצורך.

    בעיריית חדרה התקיימה הלילה הערכת מצב מיוחדת בראשותו של מ"מ ראש העיר בפועל ניר בן חיים, ובה התקבלו החלטות על התנהלות גורמי עיריית חדרה ביממה הקרובה במטרה להשיב את השקט לעיר ואת תחושת הביטחון לתושבים.

    בסיכום הערכת המצב הוחלט כי עירייית חדרה תפעיל קו חם פעיל למשך כל הלילה במוקד העירוני 106 מאויש על ידי פסיכולוגים ועובדים סוציאליים, לטובת תושבי ותושבות העיר שחשים חרדה.

    החל מהשעה 7:30 בבוקר, תוגברה האבטחה בסביבת גני הילדים ומוסדות חינוך, לצורך כך הוסטו כלל כוחות הפיקוח והשיטור העירוניים למשימת האבטחה.

    היום (שני) יפעל קו חם להורים ולתלמידים בעיר חדרה למתן מענה רגשי ונפשי מטעם השירות הפסיכולוגי בין השעות 8:00-15:00 – במספרים: 04-6303236 | 04-3606667 ומהשעה 15:00 במוקד העירוני במספר 106

    מלווה במפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, וראש אמ"ש, ניצב בועז גולדברג, הגיע מפכ"ל המשטרה הלילה לביקור 4 לוחמי מג"ב שנפצעו בפיגוע ושמאושפזים בבית החולים הלל יפה בחדרה. האחד הגיע במצב קשה ולאחר ניתוח הוגדר באורח בינוני ויציב, השני באורח בינוני ושניים באורח קל.

    המפכ"ל אמר ללוחמים הפצועים: "זהו ערב קשה בו איבדנו שני לוחמים אך בפעילותכם אני יכול לומר בוודאות שהצלתם חיים של לא מעט אזרחים. שני המרצחים הגיעו עם כמות אמצעי לחימה ותחמושת גדולה ואם לא היו נפגעים באותו רגע היינו מתעוררים לבוקר אחר. הם תכננו מסע הרג הרבה יותר גדול ותכננו לרצוח כל מה שיעבור בדרכם.

    "מה שהם לא ידעו שבמסעדה סמוכה ישבתם אתם, טובי הלוחמים של משטרת ישראל. הפעילות שלכם, לוחמי הימ"ס הייתה מדויקת, חתרתם למגע וניהלתם קרב יריות ארוך עד שהצלחתם לחסל את המחבלים. הקרב הזה גבה גם מחיר של פצועים בקרב השוטרים אך זוהי השליחות שלוקח עצמו כל שוטר ולוחם במשטרת ישראל. כך אני מצפה משוטרי משטרת ישראל להגיב, לחתור למגע ולהסתער לעבר האיום עד להשגת הכרעה".

    מפקד מג"ב אמר לפצועים: "זהו יום קשה כחיל. הצלתם את מדינת ישראל מיום דמים ומרצח של עשרות אזרחים וזו גבורה. אם לא אתם כאן היה מתבצע פיגוע המוני. בסוף אנחנו החומה, וכשמתקבל אירוע כזה אנחנו יודעים להגיב ולשמחתנו היו שם לוחמי ימ"ס שהגיבו בגבורה, באומץ ובחתירה למגע וזה לפני שהיו לנו הרוגים אזרחים. לצד זה שילמנו מחיר מאוד יקר".

    כזכור, אמש (ראשון) סמוך לשעה 20:30 הגיעו 2 מחבלים ברכב לרחוב הרברט סמואל בחדרה ופתחו באש לעבר עוברי אורח. כתוצאה מהירי נהרגו 2 מעוברי האורח ו 2 נוספים נפצעו באורח קשה וקל.

    עם תחילת הפיגוע זיהה כוח מסתערבים של מג"ב ששהה בקרבת מקום את המחבלים, חתר למגע, פתח באש לעברם ונטרל את 2 המחבלים. כתוצאה מחילופי האש נפצעו שניים מהמסתערבים באורח קל – בינוני.

    כלל הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה.

    כוחות משטרה גדולים בפיקוד מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר הגיעו לזירת האירוע והחלו בחקירה תוך איסוף ממצאים יחד עם שירות הביטחון הכללי.

    בהערכת המצב שקיים ניצב סופר הנחה על עיבוי מערכי הביטחון השוטף בכל גזרת מחוז חוף. ניצב סופר ציין כי "מדובר באירוע חמור ביותר אליו הגיבו במהירות לוחמי מג"ב שחתרו למגע, הגיבו באש וסיימו את האירוע. נמשיך בהיערכותנו על מנת להבטיח ביטחון לציבור".

    ראש הממשלה, נפתלי בנט ביקר בחדרה לאחר הפיגוע. בנט ביקר בתחנת המשטרה ושוחח עם אחד הלוחמים שחיסל את המחבלים.

    לאחר מכן קיים ראש הממשלה חיתוך מצב בהשתתפות השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, ראש השב"כ, סגן שר הבט"פ, מפקד מחוז חוף, מפקד מג"ב, ראש אגף המבצעים במשטרה וגורמים נוספים.

    ראש הממשלה קיבל עדכון אודות ההתרחשויות בפיגוע ושיבח את פעילות הלוחמים במהלכו. כמו כן, דן רה"מ בהמשך הפעולות של כוחות הביטחון.

    היום (שני) בבוקר יקיים ראש הממשלה הערכת מצב ביטחונית נוכח פיגועי הימים האחרונים.

    צילום: קובי גדעון/ לע"מ

    קובי גדעון/ לע"מ



    0 תגובות