חיל האוויר מסכם עשור רוויי אתגרים | תיעוד נרחב

    קובי פינקלר 1 Comment on חיל האוויר מסכם עשור רוויי אתגרים | תיעוד נרחב

    בצה"ל מסכמים תקופה של עשור בהתפתחות חיל האוויר ובהתמודדות מול אתגרי הביטחון של מדינת ישראל | בצה"ל אומרים כי הם מסוגלים להתמודד עם כל טילי ה s 300 שבסוריה שנורו לא מעט לעבר מטוסי חיל האוויר | בנוסף, נחשף כעת כי בשנה האחרונה החיזבללה שיגר כמה פעמים טילים כנגד כטב"מים ישראליים וצה"ל נמנע מלהגיב כתוצאה מאי רצון להסלמה

    צילום: צה"ל
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חיל האוויר מסכם עשור של פעילות במב"מ (המלחמה בין המלחמות). מנתונים שהגיעו לידינו עולה כי מאז תחילת הפעילות האווירית הושמדו עשרות רבות של משגרי טילי קרקע-אוויר מכל הדגמים המצויים בסוריה והכוללים את כל סוללות ה s לסוגיהם. "סוריה היא בעלת כמות הסוללות והטילים הגבוהה בעולם" אומרים בחיל "וכל זה לא מונע את פעילות חיל האוויר לפגוע בכל מה שקשור להתבססות האיראנית במרחב" אומרים בצה"ל.

    כדי לסבר את העין די בנתונים שאספנו מארבע השנים האחרונות בהן פיקד על החייל האלוף עמיקם נורקין. בתקופה זו היו 408 מבצעים, הושמדו 2259 מטרות ונורו קרוב לעשרת אלפים חימושים. ורק בשנה האחרונה בלבד נורו לעבר מטוסי חיל האוויר מאות טילי קרקע אויר.

    חשוב להבין:

    כדי לענות על הצורך המבצעי הנרחב הזה חיל האוויר זקוק לעוד כלי טיס ומכל הסוגים, קצב ההצטיידות במטוס ה'אדיר' (f35) איטי מאד. מרוץ החימוש במזרח התיכון מטורף וכל ארגון ומדינה רוכשים עוד ועוד כלי טיס מסוגים שונים מרחפנים ועד למטוסי קרב ובמערכת הביטחון מודאגים. "אנחנו צריכים להגן על עצמנו" אומרים בחיל וזה אומר עוד מטוסים, עוד מסוקי קרב, עוד מתדלקים ועוד כלי טיס מופעלים מרחוק.

    בחיל האוויר מוטרדים גם מהמודל הקבע של הצבא ואומרים שהוא אינו מתאים למודל הצבא. כאן בחיל האוויר, צריך ניסיון, ותק, ושעות טיסה רבות. "מה שמתאים לצנחנים לא מתאים לחיל האוויר" אומרים גורמים בחיל.

    ויש לחיל גם בשורות טובות: בתוך שנה יחל הניסוי המבצעי סביב רצועת עזה בלייזר החשמלי ותוך שנתיים תהיה הגנה קבועה על שמי הארץ גם בצפון מפני רקטות וטילים. בשורה נוספת היא הברית האזורית בתחום ההגנה האווירית שמדברת על אמצעי זיהוי וגילוי רקטות וטילים הרחק מאדמת המדינה.

    ויש גם בשורה עם מטוס ראש הממשלה 'כנף ציון': "כאן האמירה היא ברורה ביותר, מדינת ישראל צריכה מטוס ששייך למדינה ולראשיה. זה חלק מהמעמד שלנו בעולם". ואת זה אומרים לא פוליטיקאים.

    עכשיו, לאחר עשור מוצלח ומאתגר, חיל האוויר נערך לשנת 2030 כשרמת האיומים רק עולה כל העת.

     

     



    1 תגובות

    מיין תגובות